5/2007

Editorial

  • Co je to novinka na trhu s hudebními nástroji? Z hlediska frankfurtského veletrhu Musikmesse vše, co bylo vystaveno v zimě na začátku roku na NAMM Show ve Spojených státech. Byla to nejčastější odpověď u většiny stánků, když jsem se pokoušel zjistit, jaké novinky mi ze svojí produkce mohou představit. Nemohu se zbavit divného pocitu, když se v Tématu měsíce převážně zmiňujeme o produktech, které jsou známy už půl roku. Jedná se ještě vůbec o novinky? Na druhou stranu, pokud se někdo z vás vrátil z verneovky Dva roky prázdnin, tak pro něj může být novinkou i to, že ještě vůbec takový veletrh, jako je Musikmesse, existuje. A tak buďte shovívaví vy, kteří stíháte sledovat, co se kde nového šustne, snad vám informace, které přinášíme, alespoň doplní, co ještě nevíte.

    Každopádně je zde stále více vidět, že většina výrobků, ač technologicky posvěcených a zastřešených renomovanými značkami, pochází z čínských továren. Ekonomika si žádá své, a tak alespoň lze doufat, že logo značky zaručí přece jen lepší kvalitu než o několik stánků vedle, kde logo vypadá jako logo, ale není to to logo, jaké se zdálo, že to logo to je. A jedině díky značce lze některé nástroje mezi sebou po zběžném pohledu rozlišit. Až bližší zkoumání odhalí rozdíly. Úvahy na toto téma z pera Mikiho Jelínka i další zamyšlení inspirované letošním Musikmesse pro vás dále sepsali Petr Štika, Petr Škuta a Michal Snížek.

    Přes všechny rozdílnosti stylů a pestrosti hudebních nástrojů představuje zvuk jednu z věcí, která vše spojuje. A každý muzikant se dříve či později dostane do situace, kdy se mu mohou znalosti z oboru „zvukařiny“ velmi hodit. A tak informací na toto téma není nikdy dost. V tomto čísle odstartujeme nový seriál, který pro vás připravil náš dlouholetý autor Vašek Vlachý. Nese název Kurzy zvukové techniky a postupně se zde budete dozvídat praktické rady a postřehy, které vám mohou pomoci vyřešit nejednu situaci v nahrávacím studiu.

Články v tomto čísle