9/2007

Editorial

  • Určitě to nebude na Guinessovu knihu rekordů, ale Muzikusu se povedlo ve veletržním čísle překonat hranici sto padesáti stránek, takže si dejte pozor, tohle už není časopis do kapsy. A můžu vám říci, dva tři balíky po deseti kouskách, jak nám je balí v tiskárně, už dokážou pěkně vytahat ruce. Skoro jako lampové kombo.

    Co by na Guinnesse mohlo být, je rozhovor s Johnem Mayallem. Interwiev s tímto muzikantem není procházka růžovou zahradou, jak se dozvíte z článku Stefana Segiho, kde popisuje, jak potkal Marka Ebena, nešťastného z toho, že již po deseti minutách měl vyčerpané "plovárnové" otázky, neboť mistr blues šetřil odpověďmi stejně, jak by se mělo šetřit bluesovými notami. Ani u nás to nevydalo na plné dvě stránky, ale přesto jsme dokázali získat sem tam i odpověď v holé větě. Exkluzivní rozhovor s britským nestorem blues o kapele, muzikantech i nástrojích je součástí speciálu, kdy zrovna s Víťou Šteflem již ve druhém díle probíráme jeho kapelu Bluesbreakers a kytaristy, kteří touto kapelou prošli. Let Letem kytarovým světem musel být pojat tentokrát s mezipřistáním, protože jich je opravdu celá řada, nevyjímaje ani nejslavnější kytarové velikány.

    Hned za Tématem měsíce, které je o efektu, který určitě velmi ovlivnil zvuk spousty nejen rockových, jazzových i bluesových kapel. Bohužel je tak veliký a těžký, že ho dnes vozí na koncerty jen "vintage šílenci" a spíše je dnes zakletý do digitálních udělátek. Uhádnete?

    ... takže za Tématem je veletržní příloha. Minule jsem o programu hovořil v číslech, kolik čeho bude. Přesný harmonogram programu vám teď může posloužit jako důkaz, že jsem si tolik nevymýšlel. Novinkou pro letošek je další seminární místnost D. Doufám, že si z nabídky seminářů určitě vybere každý. Většinou bývá zvykem psát o hlavních bodech programu, aby bylo učiněno reklamním zvyklostem zadost, ale věřím, že spoustu jmen z programu vám opravdu není potřeba představovat. Vedle programu tedy v příloze naleznete předváděčky, semináře či kapely, které by mohly být zajímavé, nicméně by vám mohly uniknout, třeba proto, že vám pouhý název nic neřekne. A nebo obráceně vynecháte to, co nemusí být "váš šálek kávy", ač se vám název zdál zajímavý.

Články v tomto čísle