Max for Live - Extrémně osobní Ableton Live
Minule jsme začali s přestavbou objektu [t] tak, aby řídil veškeré vysílání dat, které skrz náš patch proudí.
Nyní nás tedy čekají detaily k objektu [t i b i b i] a samozřejmě budeme muset oproti předchozí verzi změnit i kabely vycházející z tohoto objektu. Pamatujme, že logika Max for Live jde z objektů vpravo. Tedy úplně pravé „i“ pošle skrz číslo – výšku originálního tónu. Tedy pravý výstup z objektu [t i b i b i] zapojíme do levého vstupu (Pitch) objektu [noteout]. Vlastně se tedy nic nezměnilo.
Druhým písmenem zprava je „b“, tedy jako druhý bude vyslán povel Bang (teď). K čemu je nám to dobré? Nezapomeňme, že jsme stále u bodu 4, kdy chceme vyslat hlasitost druhého (prvního zvýšeného) tónu. Již dříve jsme si tuto novou hlasitost uložili do objektu [message]. Tedy teď je ten okamžik, kdy informaci vyslat do objektu [noteout]. A jsme doma. Kabel z druhého pravého výstupu ob-jektu [t i b i b i] zapojíme do levého vstupu objektu message. A tím máme zaručeno, že právě teď bude tato informace vyslána dál, tedy nová hlasitost do objektu [noteout]. Zamozřejmě musíme výstup z objektu [message] nasměrovat do druhého vstupu objektu [noteout] (Volume).
5. Následně potřebujeme vyslat novou výšku tónu, tedy výšku tónu prvního transponovaného tónu. Na to již máme připravený objekt [+ 4]. A dále postupujeme (zprava) v objektu [t i b i b i]. Tedy ze třetího výstupu zprava (i) pošleme signál do objektu [+ 4]. Tedy původní číslo, výška tónu, bude zvýšeno (tón transponován) a nová výška tónu bude vyslána do levého vstupu objektu [noteon]. Protože levý vstup je aktivní, celá informace se konečně vyšle.
Tedy MIDI kanál zůstane takový, jako byla poslední hodnota (to je originální MIDI nota). Hlasitost bude –10, protože v okamžiku vyslání hlasitosti jsme zároveň poslali hlasitost i do objektu [–10], kde jsme hodnotu snížili, a tuto novou hodnotu jsme si uložili do dočasného úložiště objektu [message]. Výška tónu bude –4 díky našemu objektu [–4].
Nu a teď už nám zbývají jen poslední dva výstupy objektu [t i b i b i]. Logicky je použijeme pro vygenerování třetího tónu stejný způsobem, jako jsme vygenerovali tón druhý.
6. Tedy budeme potřebovat objekt [–20], pomocí kterého snížíme hlasitost třetího tónu o 20 (oproti originálnímu tónu). A samozřejmě pod ním budeme potřebovat další objekt [message], do kterého si novou hlasitost uložíme na později. Tedy ze čtvrtého výstupu (zprava) objektu [t i b i b i] (jedná se o výstup bang) pošleme signál do levého vstupu nového objektu [message], čímž patchi řekneme, vyšli novou hlasitost teď. A výstup z objektu [message] opět zapojíme do druhého vstupu objektu [noteout] (Volume).
7. Poslední výstup objektu [t i b i b i] připojíme k již dříve vytvořenému objektu [+ 7], tedy transponujeme výšku posledního (třetího) tónu a vyšleme do objektu [noteout], čímž se data vyšlou ven. A máme (skoro) hotovo.