Pódiové sestavy slavných kytaristů - Brian "Head" Welch
Jak jsem minule slíbil, ukážeme si dnes pro srovnání sestavu kolegy Jamese "Munky" Shaffera z Korn, Briana "Head" Welche. Pro lepší srovnání a zobrazení vývoje jeho pódiové sestavy tentokrát uvádím dva příklady. První obrázek ukazuje jeho pódiovou výzbroj z roku 1998, kdy používal dva halfstacky, jeden na čistý a druhý na zkreslený zvuk. Dva stacky stály na pódiu i Shafferovi. Ten měl ale už tehdy rozsáhlejší efektový řetězec: "Měl jsem pocit, že mi to takhle stačí", prohlásil "Head", "jenže rychle se ukázalo, že když chceme mít dobrý společný zvuk, tak se musím také porozhlídnout po dalších krabicích. Šlo hlavně o whammy a wah efekt. Nemám rád přebujelou techniku, nemusím pořád dělat wau-wau-wau. Nejlepší je, když to strčíte do vstupu, vytavíte zvuk a začne se to hrnout!"
Ve srovnání s "Munkym" Brian více sází na Boss a na větší využití možností zvuku hlavy přepínáním kanálů. Používal sice také klasické krabice (jako např. Ibanez Tube Screamer, Electro-Harmonix Big Muff a Uni-Fuzz, Mu-Tron Bi-phaser a ProCo Rat Distortion), ale, jak sám jednou prohlásil: "... na bossech tyhle zvuky najdu taky a nemusím se pořád orientovat v různých názvech jiných firem."
Stejně jako Shaffer sází na marshallské bedny s hlavami Mesa/Boogie, ve studiu pak často nahrává na Marshall JCM 900: "Je sice hezký mít za sebou víc aparátů, svůj signál hnát přes různý smyčky a nesmyčky do různých kanálů, ale mezi námi, tohle mě nikdy nebralo. Proč to komplikovat, když to jde jednoduše, ne? Tahle sestava umí udělat jakýkoli zvuk, který potřebuju, a přitom nemusím dvě hodiny předtím nastavovat ,nějaký přiblble složitý' multiprocesory s dvaceti displeji, z nichž pak stejně leze to, co z těhle krabic, tak co."