Nastupující generace bubeníků - Eduard Štěpánek

Nastupující generace bubeníků - Eduard Štěpánek
Nastupující generace bubeníků - Eduard Štěpánek

Eda je jeden z nejmladších bubeníků, které jsem zde zatím uvedl. V jeho hře je neskutečná dravost a jasný cíl. Velmi mě na něm zaujala skvělá technika nohou a breaky s dvojšlapkou, které používá. Už ve svém mladém věku je vyhledávaným hráčem zejména do tvrdších kapel, ale působí například i v rockové opeře Antigona.

 

Jaké jsou tvé hudební vzory?

Rozhodně muzikanti, kteří něco dokázali a kteří se díky své píli či nápadu dostali do povědomí veřejnosti. Dále pak můj otec, který, ačkoliv zemřel, když mi byl jeden rok, duševně mě provází celý život a je pro mě motivací v hudebním světě, který velmi dobře znal, jelikož byl profesionální basista.

 

Jak jsi začal s hudbou? Co nebo kdo tě k ní přivedl?

K muzice jsem se dostal už ve školce, kde mě matka přihlásila na flétnu. Ale abych byl přesný, tak jsem s hudbou doopravdy začal až v nějakých deseti letech, kdy jsem se přihlásil na ZUŠ Klapkova - oddělení bicích nástrojů.

 

Máš hudební vzdělání. Myslíš, že je to důležité?

Absolvoval jsem ZUŠ Klapkova a nyní studuji na Mezinárodní konzervatoři v Praze. S hudbou je to jako se vším - čím více o ní víte, tím lépe se orientujete a leccos je pro vás snazší. Proto věřím, že hudební vzdělání muzikantovi otevírá další obzory a přináší třeba i novou inspiraci. Ale co si budeme povídat - jsou stovky slavných hvězd, které o teorii neměly ani páru a přesto tito umělci dobyli hudební svět.

 

Jak často a jakým způsobem jsi cvičil?

Snažím se cvičit, co nejvíce to jde. Pokud možno, tak každý den. U cvičení podle mě není zásadní počet hodin, které u toho strávíte, ale doba, kterou se dokážete soustředit, abyste skutečně danou věc nacvičili.

 

Kde jsi hrál a kde hraješ?

Kapely, kterých jsem byl členem a které jsem vlastně i založil, byly dvě - ClayFeeders a xXXx. Moje současná kapela, nástupce xXXx, nese název Recode the Subliminal. Hrajeme moderní metal, který se snažíme posouvat na stále vyšší úroveň. Mám za sebou i spoustu záskoků, v minulosti například Vyvrhel, ZakázanÝOvoce a další. V současné době zaskakuji v kapele Dymytry, Abraxas a příležitostně i v rockové opeře Antigona v divadle RockOpera.

 

Na jaký nástroj hraješ?

Bicí mám Sonor a činely Sabian AAX. Paličky používám Vater 5B, ale baví mě i klavír, kytara a basa.

 

S jakým basákem by sis rád zahrál a proč?

Rozhodně s Markem Kingem z Level 42! Ten člověk hraje přesně podle mého gusta!

 

Na jakých nahrávkách si tě můžeme poslechnout?

Nahrál jsem pár demosnímků s bývalými kapelami. Za zmínku stojí dvě desky kapely xXXx My Life My Pride a The Sign ofthe Oracle. Taky jsem se objevil na dvou DVD kapely Abraxas.

 

Jaký máš názor na techniku?

Technika je pro mě zásadním aspektem ve hře na bicí. Čím více techniky studujete a jste schopni použít ve své hře, tím více jste univerzální, a tím více muzikálními se můžete stát. Pokud jste kreativní, technika je pro vás nejužitečnější věc.

 

Co bys doporučil začínajícím bubeníkům?

V tomto hledisku záleží na ambicích. Pokud se chce někdo stát profesionálem, ať si za tím tvrdě jde a neposlouchá řeči o tom, že to nejde a že se v dnešní době neuživí. Když člověk něco chce, tak toho jednoduše dosáhne. Tak to funguje ve všem. Chce to jen chtít a mít i trochu štěstí.

 

Kontakt: eduardstepanek@gmail.com

Psáno pro časopis Muzikus