Kytarová dílna XII - Blues (6)

Kytarová dílna XII - Blues (6)
Kytarová dílna XII - Blues (6)

Blu

Sólo vycházející z akordu

Spojení akordů G6 a C7 tj. I.-IV. stupně tóniny. Dochází zde ke změně tónu h na b. Sólo je vlastně víceméně utvořeno z tónů rozložených akordů.

 

Příklad 17

Ve dvanáctitaktovém schématu vidíme podobný motiv, končíme na dominantě (D7).

 

Příklad 18

Klasický bluesový lick od B. B. Kinga. Jeden melodický vzor, který hrajeme jenom změnou polohy - posunujeme hrábě (pro nezasvěcené - levá ruka). Motiv je postaven na dominantním septakordu v základních harmonických funkcích G7 (I - tónika), C7(IV - subdominanta) a D7 (V - dominanta). Hrajeme na III., VIII. a X. poloze.

 

Příklad 19

Psáno pro časopis Muzikus