Kde vzít a nekrást - TubeDriver - šikovný simulátor lampového zkreslení
Dalším VST plug-inem ze sbírky vývojáře jménem Nick Crow je simulátor lampového zesilovače TubeDriver. Nejedná se o kytarový zesilovač, ale o efekt, jehož účelem je obohacení zvuku. Díky lampovému zkreslení se stává zvuk hutnějším, výraznějším, a lépe se prosadí v mixu. TubeDriver je dobré použít buďto na jednotlivé nástroje (zejména syntezátory, ale třeba i bicí anebo vokál), případně pro dosycení celé nahrávky. Prvním stupněm v řetězci je Pre EQ. Chová se jako čtyřpásmový, částečně parametrický, ekvalizér, kde prvním pásmem je high-pass filtr s nastavitelnou frekvencí pro oříznutí „spodků“, následují dvě střední pásma s nastavitelnou frekvencí i ziskem (první funguje jako peak a druhé jako shelve) a nakonec low-pass filtr s rezonancí (tedy s nastavitelnou frekvencí a ziskem). Odtud putuje signál do zesilovače, u kterého lze ovládat parametry Bias („tendenci“ nebo chcete-li odchylku od horizontální osy jedním nebo druhým směrem), Drive (úroveň zkreslení v dB) a Volume (výstupní úroveň). Tlačítko Boost slouží k navýšení úrovně parametru Drive o 12 dB a indikátor Over značí přebuzení. Třetí segment obsahuje dodatečné nastavení procesoru. Jsou to především ovladače Drift (představuje něco jako intenzitu kolísání hodnot parametrů zesilovače pro „analogovější feeling“), Noise (úroveň šumu procesoru) a Samplerate (hodnota interní vzorkovací frekvence v Hz pro převzorkování signálu, má vliv na preciznost procesování). Tlačítko Max on Render znamená, že při exportu projektu v hostitelské aplikaci je vždy použita maximální hodnota Samplerate. Zbývají poslední tři tlačítka - Bypass vyřadí procesor ze signálové cesty, Mono jej přepne do jednokanálového režimu a Phase invertuje fázi signálu. Nutno říci, že přes poměrně kvalitní zpracování algoritmu lampového zkreslení je zátěž na procesor velmi nízká, takže plug-in můžete ve svých projektech hojně používat i na více stopách (i když nic se nemá přehánět). TubeDriver funguje i při agresivnějším zacházení - vysokých hodnotách zkreslení - ale asi nejlépe se osvědčí pro zvýraznění vokálu, zhutnění zvuku nástrojů nebo jemné nakopnutí bicích.