Galerie slavných snímačů 6. - Seymour Duncan SH-6 Duncan Distortion
A máme zde další ukázku z rodiny humbuckerů a tentokrát zároveň i slavnou firmu. Jak je totiž už naším zvykem, vždy si představení nějakého slavného snímače „ochutíme“ i řadou dalších zajímavostí. A pár slov o jedné ze dvou nejslavnějších firem, zabývajících se hlavně výrobou snímačů (tzn. ne jako doplňkem ke kytarám, jako je tomu u neméně slavných výrobků u Gibsona, Fendera, Ibaneze a dalších) se přímo nabízí.
I když firma vyrábí i krabice, mezi kterými bych zdůraznil třeba řadu Twin Tube či klasický již Pickup Booster, všeobecná proslulost firmy je založena na snímačích. Kdo všechno je používá, to by byl nesmírně dlouhý seznam vysoce prestižních jmen. My si zde můžeme říci, že firmu založil roku 1976 v Kalifornii kytarista a stavitel kytar Seymour W. Duncan se svou ženou Cathy Carter. Až na přelomu let 1983-84 se první snímače objevily na kytarách Kramer jako součást standardního vybavení.
Před rokem jsem řešil otázku, jak vylepšit či, lépe řečeno, jak ještě více nabudit vstup do aparátu, aniž bych se musel spoléhat na krabice, distortiony či overdrivy. A tehdy jsem se nechal inspirovat řadou mých oblíbenců - a vyšlo to stoprocentně. Na svého letitého Les Paula jsem si ke kobylce nechal instalovat SH-6 Duncan Distortion - a bylo vymalováno.
Snímač patří mezi řadu high output, tedy s vysokým výstupním výkonem. Při zkreslených rejstřících poskytuje dlouhý, zpěvavý tón, agresivnější při nižších tónech a zpěvavý při hře ve vyšších polohách.
Ve srovnání s některými dalšími vybranými modely, jako třeba SH-10 Full Shred (další vynikající snímač), SH-14 Custom Five a SH-11 Custom Custom, tak SH-6 jako keramický snímač převyšuje všechny v basech a ve středech, ve výkonu vysokých frekvencí ho převyšuje pouze SH-14 (ta má ovšem velmi slabé středy).