UDG Gear - výrobní reportáž
UDG Gear je nizozemská firma, která vyvíjí a vyrábí ochranné a transportní obaly pro zvukovou techniku. Na trhu už je více než dvacet let a za tu dobu si vydobyla, zejména mezi DJ’s, solidní renomé.
V roce 2017 získala značka ocenění DJ Mag Tech Awards v kategorii Best DJ accessory. Portfolio zahrnuje tašky na kolečkách, obaly a kufry pro leteckou přepravu, tašky přes rameno, batohy, obaly na desky a CD, stojany, tvrzené polstrované obaly, neoprenové obaly a další příslušenství.
Od počátku se UDG Gear soustředí na svět DJingu a dnes pokrývá skutečně kompletní potřeby pro ochranu a transport veškerého myslitelného vybavení, které může DJ potřebovat. Značce veřejně vyjadřuje podporu řada opravdu velkých DJů a producentů, například Fatboy Slim, Carl Cox, Tiësto a mnoho dalších. O firmě jsme si povídali přímo s jejím zakladatelem a prezidentem Michaelem Schmeitzem.
Kdo je UDG Gear? Kdo a kdy tuto značku založil?
UDG Gear jsem založil v roce 1999 já.
Proč produkty pro DJe? Máte k tomu odvětví sám vztah?
V roce 1989 jsem byl majitelem specializovaného obchodu s deskami v Nizozemsku s názvem Attalos Records. Později jsem měl ještě jiný obchod, jmenoval se Ultimate Records. Dováželi jsme hudbu z celého světa a dodávali například Armin van Buurenovi, Ferry Corstenovi, abych jmenoval alespoň některé.
Jak velký tým dnes máte?
Je nás celkem čtrnáct lidí v Indonésii, Nizozemsku a Číně. Nepočítám logistiku, protože využíváme služby logistiku třetí strany (3PL) v Číně a Nizozemsku.
UDG Gear je tedy nizozemská společnost. Kde máte sídlo a jakou zemi považujete za svůj domácí trh?
UDG International BV je mateřská společnost a UDG Gear BV je dceřinou společností. Jsme nizozemská společnost a naše ústředí je v Nizozemsku. Nizozemsko také považujeme za náš domácí trh.
Kde vyrábíte své výrobky?
Většina našich výrobků je vyráběna v PRC (People’s Republic of China).
Uvádíte, že čelíte kopírování. Které firmy vás kopírují?
Nejsme první společností, která začala vyrábět tašky a obaly, ale jsme první firma, která vytvořila úspěšný obchodní model prodeje tašek pro DJe. A když se vám podaří uspět, vždy se najdou lidé, kteří vás budou kopírovat. V průběhu let jsme takových firem viděli celou řadu, přicházejí a odcházejí.
Jak těžké je s nimi legálně bojovat? Děláte to, nebo to pro vás nemá smysl?
Když je značka úspěšná, má spoustu věrných zákazníků, kteří budou kupovat její výrobky i dál. Je proto důležité soustředit se na své zákazníky, a hlavně na kvalitu svých produktů.
Koho považujete za konkurenci?
Na zdravém trhu existuje místo hned pro několik firem, které vyrábějí výrobky podobného stylu; neříkám podobné kvality, protože existuje velký rozdíl mezi tím, co vyrábíme my, a tím, co vyrábějí ostatní.
Jste aktivní na internetu a sociálních sítích, jak důležité pro vás sociální sítě jsou?
Internet je pro naši společnost důležitý od samého počátku. Když jsem navrhoval logo UDG, ujistil jsem se, že adresa webových stránek bude hned pod logem s třemi písmeny. Webová adresa je nedílnou součástí loga UDG. Tiskli jsme ho luminiscenční barvou, takže když DJ hrál v klubu a jeho taška stála vedle něj, logo UDG mohl každý vidět.
Produkty UDG prodáváte prostřednictvím svého e-shopu a prostřednictvím distributorů. Dáváte přednost některému z těchto kanálů?
Naše výrobky jsme vždy prodávali prostřednictvím našich webových stránek, protože v roce 1999 jsme neměli žádnou distribuční síť. Nyní se naše výrobky prodávají ve více než čtyřiceti zemích. Je ale důležité, aby produkty byly vždy dostupné prostřednictvím webu UDG. Vždy existuje možnost, že v nějaké zemi mít distributora nebudeme.
Očekáváte, že prodej přes e-shop poroste?
Náš online obchod je v průběhu let stabilní.
Jak vyvíjíte nové produkty? Hledáte inspiraci sami, nebo dáte na přání zákazníků?
Je to kombinace vlastních nápadů a naslouchání našim zákazníkům. Je velmi zábavné navrhovat a vyrábět nové vybavení, užíváme si to!
Vyrábíte obaly také pro mnoho dalších značek. Jak si vybíráte konkrétní značky?
Spolupracovali jsme za ta léta s různými typy firem: MTV, Heineken, Carhartt WIP, Denon DJ a Universal Audio. Musí to být vždy zajímavé pro obě strany.
Jak je pro vás zajímavá Česká republika z pohledu velikost trhu?
Český trh je velmi zajímavý a za poslední dva roky zaznamenal dobrý růst. Navštívil jsem Česko a našeho partnera DISK v roce 2018. Libor Dvořáček a jeho tým jsou fantastičtí a dobře vědí, jak prodávat značku UDG.
Soustředíte se na DJe. Co hudebníci a zvukoví inženýři? Plánujete rozšíření portfolia o hardcase pro mixážní konzole, stojany, zesilovače a podobně?
Je pravda, že jsme začali jako firma vyrábějící tašky pro DJe, ale po mnoha letech poté, co jsme navrhli EVA hardcase pro Ableton Push, vyrábíme produkty i pro producenty a zvukové inženýry. A budeme v tom pokračovat.
Co je vaše konkurenční výhoda, co vás odlišuje od konkurence?
Rozdíl je v tom, že nikdy neděláme kompromisy v kvalitě materiálů, které používáme pro výrobu našich produktů.
Vyrábíte také OEM produkty. Co obvykle děláte, a co byste nikdy neudělali?
Většina OEM zákazníků, kteří nás kontaktují, ví, co děláme a co umíme. Nepamatuji si ani na jednu firmu, která nás v naší dvacetileté historii oslovila, kterou bychom museli odmítnout.
Co je pro vás největší výzva?
Firma je jako živý organismus; vždy se něco mění a vždy tu je něco, co vyžaduje pozornost právě teď, ale jak jsem již řekl, baví nás to a já mám upřímně výzvy rád.
Pyšníte se uznáním od některých velmi slavných DJů a producentů. Jak obtížné je takové lidi kontaktovat a získat jejich podporu?
Protože jsem měl obchod s deskami, znal jsem mnoho slavných DJů, a protože potřebovali kvalitní tašky pro svoje desky, nebylo tak těžké je požádat o podporu.
Kde vidíte budoucnost hudebního průmyslu? A jak to ovlivní vaše podnikání?
Hudba je pro lidi důležitá, protože lidé potřebují hudbu k relaxaci a k zábavě. A protože budou DJové, producenti, hudebníci a zvukoví inženýři vždy při práci cestovat, musíme dbát na to, abychom pro ně měli vybavení, které potřebují a které jim usnadní život.