Pódiové sestavy slavných baskytaristů - Les Claypool
Jestliže se nikterak nebráníte všemožným experimentům spojeným s pojmem basová kytara, ba je přímo vyhledáváte, mám za to, že jméno basisty Les Claypoola vám určitě nebude neznámé. I když ho můžete zaregistrovat například s Charliem Hunterem, legendou Tomem Waitsem nebo s úletem Colonel Les Claypool´s Fearless Flying Frog Brigade, v nejširším povědomí figuruje asi jako lídr tria Primus, které počátkem devadesátých let (tedy v dobách podobným výstřelkům více nakloněným) dost zásadně ovlivnilo jak vnímání funkce basy, tak i pojetí jejího zvuku. Les Claypool sice vystřídal několik "skalních" kousků, jakožto Rickenbacker 4001 (ročník 1972) nebo Kamer 8, v zásadě je věrný brooklynskému výrobci původem z Pensylvánie Carlovi
Thomsonovi (nečekejte žádnou velkovýrobnu, malá sklepní dílnička vyprodukuje měsíčně maximálně dva nástroje, a to především na objednávku), zejména Carl Thompson 4 s Kahler tremolem a Carl Thompson Fretless 6 "Rainbow Bass". Za zmínku také stojí elektrický kontrabas Ned Steinberger 5, Eko Fiddle Bass (zasvěceným se vybaví CD Tales from the Punchbowl), Bass Banjo od Dana Maloneyho a nakonec i "jednostrunná škopkoidní" Whamola. Naopak aparát sestavený z dvou hlav Ampeg SVT-5 PRO + dva boxy 4 x 10 " a dva 1 x 15 " můžeme považovat za klasiku. Z efektů jmenujme MXR M-80 Bass DI, Line 6 DM-4 Distortion Modeler, Line 6 DL-4 Delay Modeler, Boomerang Phrase Sampler, Korg Toneworks AX 3000B a Access Virus TI Synthesizer. Ve studiu si vystačí obvykle buď jen s předzesilovačem ADA MB-1, nebo několika stompbox efekty od SansAmp a DBX kompresorem.