Max for Live - Extrémně osobní Ableton Live - Poslouchejme Live
Vytvoříme tedy první objekt [live.thisdevice]. Tento objekt vyšle jednoduchou zprávu bang (bum) v okamžiku, kdy se náš patch do Abletonu Live načte. Je to v podstatě jako [loadbang]. Následovat bude objekt [message], kam vepíšeme cestu: [patch live_set view]. Tuto zprávu pošleme do objektu [live.path], který z dané cesty vytvoří ID. To pošleme do objektu [t b l] (tedy trigger bang list) a z 1. výstupu „b” pošleme data do
[message] objektu [property selected_track]. Tím už máme celou cestu, takže z objektu [t b l] pošleme z druhého výstupu „l” data do pravého vstupu objektu [live.observer] (který žádá ID), a do levého pošleme výstup z message objektu [property selected_track]. A máme hotovo. Teď už jen chceme, aby nás observer praštil, když změníme stopu, proto na jeho výstup připojíme jednoduchý objekt [bang].
Data ze stopy do XY ovladače
Už dříve jsme si vytvořili patch, pomocí kterého můžeme jedním XY ovladačem (v našem případě přesně [pictslider] objektu) ovládat stereopozici a hlasitost vybrané stopy v Abletono Live.
Minule jsme ale přišli na to, že patch je prakticky nefunkční, protože nastavení samotného XY ovladače se nezmění, když vybereme novou stopu. A proto nemůžeme nastavení jen upravit, ale musíme ho udělat kompletně znovu. Hned jsme vytvořili první část nápravy, kdy nás Ableton Live „praští“ (bang) v okamžiku, kdy vybereme nějakou stopu. Nejen že má Ableton Live praštit nás, ale hlavně by měl praštit náš patch. Protože ten musí v daný okamžik začít pozorovat nové hodnoty. Respektive hodnoty stejné. ale jiné stopy, stopy, kterou jsme právě vybrali. Ano, řekl jsem „začít pozorovat“. A tak je více než zřejmé, že centrem této části patche bude opět objekt [live.observer].