Galerie slavných modelerů - Line 6 POD, Johnson J-Station
Po slavných kytarách, krabičkách, multiefektech, předzesilovačích, syntezátorech a přídavných zařízení zde máme další pokračování Galerie slavných. Tentokrát se zaměříme na nejproslulejší modelery. Pravdou je, že ve srovnání s předchozími díly se zde z hlediska jejich poměrně nedávného uvedení nedá tak jednoznačně hovořit o nějaké legendárnosti. Přesto jsme je do našeho miniseriálu zařadili, protože svým uvedením na trh znamenaly výrazný průlom v nazírání na tvorbu tónu, a to jak ve studiu a při autorské práci, tak i na pódiu.
A ještě jedna poznámka. Za tímto tématem už následuje vámi dlouho očekávaná Galerie slavných aparátů. Takže dnes nás čekají...
Line 6 POD
Jedním slovem - obrovský hit. Roku 1997, kdy firma toto zařízení uvedla, se kytaristům dostala do rukou možnost vybrat si prostřednictvím tohoto modeleru zvuk z několika proslulých aparátů a beden (či jejich vzájemných kombinací) a doplnit je řadou efektů s těmi nejstandardněji vyladěnými funkcemi.
POD tak nastartoval zcela novou éru ve tvorbě zvuku. Je sice faktem, že po počátečním nadšení a přesvědčení o samospasitelnosti tohoto zařízení přišlo určité vystřízlivění, ale přesto se dodnes jedná o výbornou pomůcku, a to nejen pro direct natáčení (tj. přímo do nahrávacího zařízení).
Johnson J-Station
Jediná firma (spolu s Yamahou), která pružně a s vlastní tváří zareagovala na nástup POD. J-Station přinesl mj. navíc i přirozenější barvy tónu, tři simulace basových aparátů, dva akustické simulátory (piezo a dreadnought) a ještě větší míru intuitivního ovládání. Kvalitnější a méně problematičtější bylo i jeho použití na pódiu, při zapojení přímo do pultu - na rozdíl od POD neprodukoval J-Station tolik nepříjemných a tenkých výšek...