Galerie slavných krabiček - Roger Mayer Octavia, Vox CryBaby
Futuristicky vypadající krabička byla největším úspěchem firmy Roger Mayer, která sice nebyla prvním konstruktérem "pastiček", ale ve druhé polovině šedesátých let patřila rozhodně k těm nejznámějším. Jde v podstatě o octaver, neboli zvýšení právě hraného tónu o oktávu a jeho mix s reálným tónem. Lví podíl na jejím uvedení ve všeobecnou známost má Jimi Hendrix, který si krabici vzal do studia, zapojil ji do svých Marshallů a vypálil na ní sóla v Purple Haze a Fire. Její charakteristický zvuk můžeme slyšet i v dalších skladbách, např. Little Wing, Machine Gun, Little Miss Lover, One Rainy Wish a dalších.
Vox CryBaby
První uvedení: 1967
Jeden z nejpodstatnějších a zároveň z nejosobitějších kytarových efektů už jenom pro své ovládání, které je vždy vysoce individuální. Podstatným způsobem k jeho popularizaci přispěl - ano, zase Jimi Hendrix. Jako první sice použil wah pedál Eric Clapton (asi dva měsíce před Hendrixem), ale u Jimiho tento efekt zdomácněl více a stal se výraznou složkou jeho sól.
Otcem tohoto pedálu byl Brad Plunkett, vývojář firmy Vox/Thomas Organ. Ten dostal za úkol rozšířit možnosti tónových clon, a když předvedl roku 1965 výsledky své práce, vzniklo díky ohlasu přihlížejících slovo "wah", které se ve velmi krátké době obecně vžilo pro označení zvukové charakteristiky tohoto efektu. (vš)