Pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash
I když jsme si sestavu tohoto nesmírně vlivného kytaristy před delším časem již uvedli, není od věci se na ni podívat znova. Zvláště na základě čtenářských dotazů k tomuto kroku přistupujeme, protože Slashovo sólové turné si vysloužilo značnou pozornost. Není divu.
Když v roce 2007 jezdil s Velvet Revolver, jeho pódiová sestava byla impozantní: „Šest stacků Marshall, rozsáhlý systém krabic a efektů, osmnáct kytar a tak. Teď je všechno jinak. Šel jsem zase ke klasice, a to cestou co nejjednodušší a nejpřirozenější cesty signálu. Vlastně jsem si řekl, že všechno, co k tomu potřebuju, jsou Gibsony Les Pauly, Marshally a mezi to maximálně nějaký ten overdrive a wah pedál. No ne? Dobře, mám tam ještě několik dalších krabic, ale to jen kvůli tomu, abych dosáhl podobného zvuku jako na deskách. Používám je málo...“
S výjimkou signature modelu wah pedálu, Dunlop Cry Baby SW-95, jsou všechny další efekty v zákulisí, kde je obsluhuje jeho technik Jim Survis.
Na své kytary, slavné repliky modelu ’59 Gibson Les Paul, natahuje struny Ernie Ball, sady o síle .011-.048. Výjimkou je čtvrtá kytara, Gibson Axcess Les Paul s tremolem Floyd Rose, kde má nataženy sady o síle .011, .014, .018 (není vinutá), .028, .038 a .054. Ladění je trochu různorodější. Hlavní nástroj, Les Paul Relic, je laděn standardně, Slash Appetite a Axcess mají potah podladěn o půl tónu (tedy do Echar1, A char1, d char1, g char1, b, e char11), Gibson Custom Shop v úpravě Super Faded Cherry Burst je přeladěn do dropped-D ladění, tzn. do D, A, d, g, h, e1. Na všech nástrojích má snímače Seymour Duncan AlNiCo II, na „jedničce“ a „dvojce“ jsou to jeho signature modely.
„Stejně se mi zdá, že nejlepší kytarou, kterou jsem kdy měl, je ta moje stará replika Les Paula, na kterou jsem natočil Appetite for Destruction. Zní, drží, prostě hraje. A úplně totéž můžu říct o svých nejnovějších Marshallech AFD100. Zní, drží, prostě hrajou.“