Pódiové sestavy slavných kytaristů - Joe Satriani
Jde o pódiový aparát a efektový řetězec, který je pro jeho pódium typický od roku 2000. Joe si jednotlivé delay efekty nastavil tak, aby byl co nejlépe připraven na jednotlivé části svých sól a mohl tak rychleji reagovat. Se svým technikem si hodně dlouho pohráli s nastavením jednotlivých parametrů delay efektů, protože Satriani měl požadavek, aby se výsledný zvuk co nejvíce blížil přirozenému echu, a to při všech jednotlivých nastaveních zpoždění. U wah pedálu jsem uvedl typ Jim Dunlop 535Q, protože tento typ Joe používá v poslední době nejvíce. Často ho ale mění za další modely, jako např. Jimi Hendrix či klasický Cry Baby a ostatní vintage řady.
Joe po vydání svého zatím posledního CD Live In San Francisco, které vyšlo 19. června 2001, překvapil fanoušky i video záznamem z tohoto koncertu. Jak známo, toto doubleCD bylo natočeno ve staré známé hale Fillmore, takže i výsledné video je z těchto prostor. Záznam se objevil 21. srpna 2001, a to jak na VHS, tak i na DVD. Jsou zde zachyceny nejen skladby z live CD, ale i jako bonus unikátní záběry ze zákulisí atd. Takže pro skalní fanoušky Satrianiho osobnosti dokument přímo nezbytný. Z nejposlednějších zpráv pak snad ještě dodejme, že turné G3, jehož hlavními protagonisty jsou právě Satriani a Steve Vai (v průběhu doby se oním třetím stal např. velmi výrazný Eric Johnson, dále John Petrucci, také i Kenny Wayne Shepherd...), stále pokračuje a pro neutuchající ohlas se již teď připravují termíny na jaro 2002.
Podívejme se nyní na jeho riff (mimochodem, pocházející právě z těchto sérií koncertů G3), kde se Joe svým originálním způsobem (a ohromující rychlostí) tak trochu vyznává ze svého obdivu k bluesové muzice konce padesátých a začátku šedesátých let. Na ukázce vedle sextol a rychlého vytahování (bend-on) zaujme i rozfrázování třetí části (druhá sextola): "Je to hodně volný, poskytuje to hodně osobního cítění a o tom tahle muzika vždy byla. Než jsem přešel k Hendrixovi, Led Zeppelin a Black Sabbath, poslouchal jsem třeba Johna Lee Hookera, Muddyho Waterse a tak..." Celý notový záznam považujte spíše za návod k zahrání celé sekvence, rozhodně nejde o strojově přesnou záležitost. Jako doprovodný akord (i když tento sjezd obstojí sám o sobě) si můžete zahrát F7.