Podiové sestavy slavných kytaristů - Jim Root (Slipknot)
"Tohle všechno je ve znamení funkčnosti," tvrdí o své sestavě Jim Root, výrazná postava Slipknot. "Ve studiu stejně jako na pódiu mám pořád ten samej zvuk." Poznamenejme jen, že u Stone Sour je jeho pódiová artilérie jiná.
Root se při vytváření efektového řetězce soustředil na krabičky: "Nesnáším desítky racků. Vždycky jsem si poradil spíš s krabičkami. Má to svoje výhody. Největší z nich je ta, že člověk nemusí půl dne studovat nejrůznější nastavení všech těch modů, možností a cest, který všechny ty multiefekty poskytujou. Tady jen otočíš knoflíkem, a je to."
Krabice má zapojené do switche GCX, řízeném pedalboardem. Ten ale on neovládá, veškerá přepínání jsou na jeho technikovi, Martinu Connorsovi: "Zná všechny naše skladby dokonale. Strávil ve studiu při jejich vzniku stejný čas, jako my, takže není problém se na něj v tomhle spolehnout. Navíc dost dám na jeho rady, protože na rozdíl ode mě vždycky přijde s geniálně jednoduchým, ale přitom účinným nastavením."
Root si ze všeho nejvíc cení svých Fenderů Telecasterů: "Málo platný, to olšový tělo, javorovej krk a ebenovej hmatník, to je v tom výsledným zvuku prostě znát." Má je osazeny snímači EMG81 (u kobylky) a EMG60 (u krku). Na své hlavní kytaře má nataženy struny Ernie Ball, sadu o síle .011, .015, .018 (nevinutou), .028, .038 a .058, celou ji pak přelaďuje do dropped-D ladění, navíc podladěném o celý tón a půl. Tzn., že jde o potah H-, Fis, H, e, gis, cis.
Na druhém Telecasterovi má také struny Ernie Ball, ale tentokrát sadu síle .012, .016, .020 (nevinutou), .030, .040 a .064. Kytara je také naladěna do dropped-D ladění, ale tentokrát ji podlaďuje o dva a půl tónu! Což je ve výsledku ladění do A-, E-, A, D, fis, h. (vš)