Pódiové sestavy slavných kytaristů - Jim Root

Pódiové sestavy slavných kytaristů CXV. - Jim Root
Pódiové sestavy slavných kytaristů CXV. - Jim Root

Výrazný člen Slipknot a Stone Sour má svou sestavu i po určitých změnách stále postavenu na třech základních komponentech. Za prvé jsou to jeho signature Fendery telecastery, poté stacky Orange (na rozdíl od aparátů Rivera z dob před čtyřmi lety u Slipknot) a řada krabiček, které jednoznačně preferuje před rackovými zařízeními. Z těchto efektů pak všechny změny přestály dvě jeho nejoblíbenější: Electro-Harmonix Small Stone a Dunlop wah.

 

Až na wah kontrolér jsou všechna zařízení umístěna v racku, switcher GCX ovládá ze zákulisí jeho technik: „Ať už hraju s tou nebo onou kapelou, nebaví mně pořád přemýšlet, které efekty bych měl vyřadit a které nové připojit. Takhle to nechávám na technikovi a moje sestava je připravena poskytnout jakýkoli zvuk.“

 

Takovou kuriozitou je, že vedle svých kytar a hlav Orange, o kterých prohlašuje, že nezná jiné aparáty, které by vydržely jeho zvuk, si z celé pódiové sestavy nejvíce cení zátek do uší...

Pódiové sestavy slavných kytaristů CXV. - Jim Root
Pódiové sestavy slavných kytaristů CXV. - Jim Root

Na své signature nástroje natahuje struny Dunlop, sady o síle .011-.056, tzn. .011, .015, .020 (ještě nevinutá), .036, .042 a .056. Svou hlavní, druhou a třetí kytaru má podladěnu o jeden a půl tónu, navíc pak do droppped-H ladění. Což ve výsledku je potah H1, Fis, H, e, gis, cis1. Čtvrtého telecastera má podladěného o dva a půl tónu a opět navíc do dropped-A ladění, takže jde o A1, E, A, d, fis, h.

 

Nástroje jsou osazeny snímači EMG, a to modely 81 u kobylky a 60 u krku. I když jsou na grafice uvedeny vždy dvě stejné kytary, nejde o identické nástroje (nemluvě o ladění) - hlavní černý telecaster má ebenový hmatník, třetí černý má hmatník z javoru. Druhá kytara v bílé úpravě má javorový hmatník, „čtyřka“ pak zase ebenový. Kytary, jejichž korpus je z mahagonu a krk z javoru, mají pouze jeden knoflík Volume a třícestný přepínač snímačů.

Psáno pro časopis Muzikus