Pódiové sestavy slavných kytaristů - Jim Matheos
Matheos, jinak člen kapel Fates Warning a OSI, a zpěvák John Arch (také z progresivních Fates Warning) se dali roku 2010 dohromady a spolu s dalšími členy, Joeyem Verou (bg, např. od Anthrax), Bobbym Jarzombekem (dr, mj. od Riot) a dalším kytaristou Frankem Arestim (z Fates Warning) vytvořili progmetalovou skupinu Arch/Matheos. Jejich debut, Sympathetic Resonance z roku 2011 (Metal Blade Records) pak rozhodně stojí za poslech.
Sestava, kterou máme před sebou, je právě z tohoto období. „Když jsem začínal hrát, tak můj rack byl opravdu nabouchaný vším možným. Ovšem čím delší dobu hraju, tím víc zjišťuju, že nejlepší je mít mezi kytarou a aparátem toho co nejméně. Čistá signálová cesta je základ. Dobrý nástroj, který ti vyhovuje, a dobrý aparát, který si musíš umět nastavit, to je další základ. Všechno ostatní hodit do smyčky, aby to co nejméně ovlivňovalo původní barvu tónu.“
K úpravám tónu používá Ground Control: „Čtyřicet naprogramovaných bank, a v pohodě to stačí. Před každým vystoupením si navolím dva zkreslené zvuky, jeden polozkreslený, několik čistých a jeden sólový zvuk. Totéž si dělám pro další skladby a vyhovuje mi to. Na téhle pohodě ovládání má velký podíl moje letitá hlava Mesa/Boogie Mark IV. Naprosto perfektní. Unikátní zvuk. To je právě ten základ. Ten doplňuji jen efekty z TC Electronic G-Major.“
Matheos je ve znamení kytar Paul Reed Smith. Natahuje na ně struny D’Addario EXL110, tedy sady o síle .010, .013, .017, .026, .036 a .046. První a třetí pódiový nástroj, Custom 24 a SC-245, si ze standardního ladění přelaďuje o půl tónu níž, tedy do E♭, A♭, d♭, g♭, b a e♭1. Druhý PRS, Custom 24, je také podladěn o půl tónu a navíc struna E je podladěna o celý tón. Neboli jde o dropped-D♭ ladění: D♭, A♭, d♭, g♭, b a e♭1. Snímače jsou původní: „Proč je měnit, když zní tak, jak chci?“