Nastupující generace bubeníků - Adam Vychodil

Nastupující generace bubeníků - Adam Vychodil
Nastupující generace bubeníků - Adam Vychodil

Fungující groove, zvládnutá technika a nadhled - to jsou tři P, která Adamovi rozhodně nechybí. Posledních několik let jste ho mohli vidět hlavně v kapele Enter, kde jsem ho také poprvé viděl já. V současnosti se chystá na studium hudby na Brighton Institute of Modern Music v Londýně, kde ho čekala těžká otázka: Bicí nebo hudební produkce?

 

Jak jsi začal s hudbou? Co nebo kdo tě k ní přivedl?

Bušil jsem vařečkami do polštářů, už když mi byly čtyři roky. V šesti jsem začal chodit na hodiny bicích a houslí. No a někdy kolem deseti začala moje cesta u Vaška Zimy z Blue Effectu, který mi pomohl stát se takovým bubeníkem, jakým jsem. Hlavně tedy technicky. Díky zkušenostem, které mi předal, mě přijali na obor bicí na Brighton Institute of Modern Music. Vybral jsem ale nakonec hudební produkci, protože se chci rozvíjet i jiným, všeobecnějším směrem.

 

Jak často a jakým způsobem jsi cvičil?

Dříve víc, dnes už míň, hlavně kvůli škole a času. Hodně jsem hrál s muzikou. Samozřejmě jsem ale dělal i techniku a noty. To otevírá cestu ke koordinaci a posouvá možnosti. Četnost cvičení? Tak jednou za dva dny na dvě až tři hodiny.

 

Kde jsi hrál a kde hraješ?

Začínal jsem už v mladém věku dětskou kapelou Barbekjú, pak následovala skupina Standby a poslední tři roky jsem vystupoval v uskupení jménem Enter. Všechny kapely pocházejí z Hradce Králové. S Enterem nebo Standbym se mi naskytla možnost hrát na turné, v klubech, open air akcích a i na největších českých festivalech typu Sázava Fest, Votvírák atd.

 

Na jaký nástroj hraješ?

V současnosti hraju na Yamahu Birch Custom Absolute 22 x 20”, 10”, 14” a 16”, snare ocel Pearl Morgan Rose 14”. Crashe mám 16” a 18” Alchemy Professional, ride Zildjian Custom Hybrid Ride 20”, hi-hatu 14” Zildjian Quick Beat a chinu nějakou starší, asi Sabian AAX 18”. Hardware je Yamaha a Tama.

 

S jakým basákem by sis rád zahrál a proč?

Rozhodně by to byl Flea z RHCP, super improvizace, feel... Mohl by to být docela úlet a skvělý zážitek.

 

Na jakých nahrávkách si tě můžeme poslechnout?

Vzniklo pár nahrávek s kapelou Enter nebo máme pár náběrů s dřívější formací Standby.

 

Jaký máš názor na techniku?

Technika je potřeba k posouvání hranic, ale na stejné úrovni důležitosti je i feel. Může být sebelepší technik bez pořádnýho groovu, a stejně tak i naopak. Podle mě je ideální si najít určitou rovnováhu mezi obojím, pak už dalšímu rozvoji velí kreativita.

 

Co bys doporučil začínajícím bubeníkům?

Cvičit a cvičit.

 

Kontakt:

vychodil.a@gmail.com

Psáno pro časopis Muzikus