Mladý basák - Vašek Vávra

Mladý basák - Vašek Vávra
Mladý basák - Vašek Vávra

Šikovný a sympatický basista, který se vyučil u „Gumy“ Kulhánka a za nějž také zaskakuje v několika kapelách. Je mu vlastní stylová otevřenost, dává ale přednost muzice, ve které je groove. Sbírá staré Fendery.

 

Jak ses dostal k muzice a k baskytaře?

Když pominu svoje grungeový začátky, tak mým hlavním středobodem v muzice je Vladimír Guma Kulhánek, který si mě v osmnácti vzal na hodiny a od té doby je to můj učitel i vzor a tak nějak se to kolem něj stále točí :-)

 

Které styly ti nejvíce sedí?

Pro mě je důležitý nezapadnout do jednoho stylu. Snažím se hrát vše, od pražských jazzclubů přes folk, blues-rock, fusion až po tvrdší muziku. Když chcete hrát s těmi nejlepšími, tak musíte být univerzální a nesmí vás nic překvapit. Velkou školu vám v tomhle dají muzikanti z Ameriky. Nemusím „pivní“ rock a metal. Tam to pro mě přestává být zajímavý.

 

V jakých kapelách jsi hrával a v jakých hraješ teď?

Aktuálně si užívám jakýkoli koncert s naší bluesovou hvězdou Lukášem Martinkem a Romanem Víchou v kapele Private Earthquake. Stále hrávám s O. Nejezchlebou, Skálou, Zelenkou aj. v Blues Sessionu, což byla kapela Petra Kalandry. Za „Gumu“ hraju přes léto už léta záskoky u Anny K., November 2nd nebo T4. V minulosti jsem hrával např. s CLOU, Janet Robin, Johnym „Papa“ Grosem, Stevem Walshem, Patem Fulgonim ad.

 

Jaký byl tvůj největší zážitek spojený s hraním?

Miluju, když dokážete lidi naladit na svoji vlnu. Ať už v jazzclubu pro čtyřicet lidí, nebo na festivalu pro deset tisíc lidí. Potom můžete úplně cítit, jak se vám ta energie, kterou do toho dáváte, exponenciálně vrací. To jsou ty večery, pro které to celé dělám.

 

Co používáš za vybavení?

Jsem naprostej blázen do starých Fenderů. Nové nástroje mi nic neříkají, stejně jako ty vícestrunné. Moje hlavní basa je sunburst Jazz Bass z roku 1964, kterou jsem koupil od basáka z kapely Midnight Oil Bonese Hillmana. Další skvost je Precision z roku 1961, kterou měl v roce 1982 půjčenou na tři koncerty i Jaco Pastorius a já ji sehnal úplnou náhodou. Dále mám ještě jeden Jazz Bass 64/65, který právě předělávám na bezpražec. Co se aparatury týče, mám rád firmu Aguilar. Hraju na jejich DB750 a Tonehammer 500 a boxy DB112 už roky. Na velká podia mám bednu Bergantino NV610 a do studia Motown legendu Ampeg B15-N z roku 1966.

 

Na jakých nahrávkách tě můžeme slyšet?

Letos chystáme desku s Lukášem Martinkem a Private Earthquake. Dál jsem letos natočil podklady Oskaru Petrovi a právě natáčím desku Českému srdci. Byl bych rád, kdyby Blues Session udělali vlastně po desetiletích novou desku. Bohužel už bez Petra Kalandry, ale ti chlapi maj’ v sobě úžasnej potenciál a rád bych se na tom s nimi podílel.

 

Odkazy na kapely:

www.privateearthquake.com

www.bluessession.cz

www.anna-k.cz

www.november2nd.net

www.vasekvavra.cz

Psáno pro časopis Muzikus