Mladý basák - Josef Křeček: Někdy je líp a někdy hůř
Pepu jsem poznal víceméně náhodou. Bubeník z jeho kapely Matro, Roman Sklenář, u nás zaskakoval na jednom koncertu a následně jsme se domluvili i na společném hraní našich kapel v jednom pražském klubu. Kromě fajn muziky, kterou kapela produkuje, mě na ní zaujala i dokonalá souhra basy a bicích. Stejně jako basista, který hrál jednoduše a účelně a vytvářel solidní harmonický základ chytlavým písničkám.
Jak ses dostal k muzice a k baskytaře?
Nooo, tak to bylo někdy v minulém tisíciletí. Ne, vážně: V první třídě jsem chodil do houslí. A v patnácti jsem začal koketovat s kytarou. Začal jsem poslouchat seattlovskou scénu - Nirvanu, Pearl Jam, Soundgarden a další. Ve své první kapele jsem pak zjistil, že mě kytara moc nebaví. Podvědomě mě vlastně zajímaly spíše basové linky, a tak jsem si koupil Jolanu D-Bass a tím začala moje basová etapa.
Které styly ti nejvíce sedí?
Pokud jde o styl hraní, tak mi nejvíce sedí hra prsty - to je pro mě číslo jedna. Trsátko mě začalo po čase omezovat. Slap mě taky docela baví, a když hraji prsty, mám nad basou větší kontrolu a pro moje ucho je tento styl libozvučnější.
No a pokud jde o žánr, je to rock. Hodně jsem ovlivněn grungem, který jsem kdysi hodně poslouchal. Poslední dobou se ale v zásadě nějak stylově nevyhraňuji.
V jakých kapelách jsi hrával a v jakých hraješ teď?
Začínal jsem v bezejmenné kapele na kytaru. To jsme jen jamovali a tak nějak zjišťovali, o čem ta muzika vlastně je.
V druhé kapele - Sullen - jsem už působil jako basák. Bylo to fajn období, ve kterém přišly první koncerty a s nimi první fanoušci.
Potom jsem hrával v kapele Satira Regula. To je skvělá partička lidí, ale kapela pro mě byla spíše přestupní stanicí do kapely Metro, kde hraji dodnes. V Satira Regula jsem vlastně poznal i kytaristu Matěje a přes něj i budoucího bubeníka Metra, Romana. Skvělí muzikanti a kamarádi, co víc si přát.
Jaký byl tvůj největší zážitek spojený s hraním?
Pro mě je vlastně každý koncert zážitek, prostě rád hraju. Samozřejmě, někdy je líp a někdy hůř.
Co používáš za vybavení?
Po letech laborování s různými aparáty a nástroji jsem se propracoval k aparátu Gallien & Krueger 1001RB s boxem 410RBH. Dále používám kompresor EBS MultiComp a nově jsem si pořídil baskytaru Music Man StingRay 5 z roku 1994.
Na jakých nahrávkách tě můžeme slyšet?
S Metrem jsme natočili dvě desky - Krásy světa a Jiné světy. Se Satirou Regula mám dva singly z roku 2005.