Kytara ve studiu IV
Tématem dnešního dílu je využití vzájemného poměru ovladačů Master a Gain u jednoduchého jednokanálového zesilovače Marshall. Ve vytlumeném studiu je možné nastavit poměry jednoúčelově bez ohledu na vzájemnou hlasitostní vyváženost se zkresleným zvukem. Dá se tak dosáhnout překvapivě čistých zvuků a samozřejmě všech dalších více nakreslených odstínů. Princip je jednoduchý – u čistých zvuků se Mater posouvá k nejvyšším hodnotám, zatímco Gain zůstává u těch nejnižších. U zkreslených zvuků je to přesně naopak. Často opomíjený, méně citlivý vstup Low umožní především u čistých zvuků snížit vysoký zisk i dvoucívkových či aktivních snímačů se silným výstupem. Studio je drahá zkušebna, ale s mikrofonem před bednou, umístěnou v jiné místnosti se dají možnosti jednokanálových zesilovačů docela dobře ověřit leckde. Zkuste to, může vám to ušetřit spoustu draze nabytých zkušeností.