Historie a proměny bicí soupravy - britská invaze a matched grip
V poválečné Británii to nevypadalo tak růžově jako ve Státech, celá země byla rozbombardovaná a to se samozřejmě podepsalo na vývoji průmyslu, včetně toho hudebního. V šedesátých letech však tato krize skončila a nastal ohromný vzestup populární hudby. Zároveň dospívá první generace dětí, která vyrostla na americké hudbě 50. let. Právě ony, ovlivněny rock and rollem, rockabilly, r ‘n’ b atd. vytvářejí novou podobu pop
music se kterou dobudou celý svět.
Televize, technologie, která je v 60. letech již standardem každé domácnosti v USA, se stane klíčovou pro úspěch britských kapel na americké scéně. Mnoho z nich vystoupí v tzv. Ed Sullivan Show, která je vlastně talentovou přehlídkou komiků, klaunů, zvířecích herců, sportovců, ale především hudebníků. Legendární vystoupení The Beatles v roce 1964 sledovalo ve Státech neuvěřitelných 73 milionů lidi, odstartovalo beatlemanii a vyšláplo cestu pro desítky dalších kapel, které je následovaly.
Toto vystoupení také navždy změnilo svět bicí soupravy. Nejenže firmy Zildjian a Ludwig, kterých byl bubeník Ringo Starr firemním hráčem, zaznamenaly po vysílání tak velký zájem o svoje nástroje, že museliyzavést třísměnný provoz, ještě důležitější než na co, bylo, jak Starr hrál, a konkrétně, jak držel paličky.
Když se dnes začínáme učit hrát na bicí, (téměř vždy) je nám automaticky vysvětlen tzv. matched grip, tedy totožné držení paličky v pravé i levé ruce. V šedesátých letech bylo ale stále standardem držení tradiční. To vycházelo z tradice pochodového hraní, při kterém je buben zavěšen u boku hráče, a tím pádem by bylo velmi neprakticky držet paličky stejně (viz obr). Tradiční držení je také příjemné pro hru v nižší dynamice, matched grip byl proto v době swingu, bebopu atd. používán jen k občasným velkým akcentům. Stále větší pódia (Beatles byla první kapela hrající svůj koncert na stadionu) a s nimi spojená větší dynamika, kterou musel Starr zvládat, ho přiměla k tomu, aby backbeat s Beatles hrál právě matched gripem, jenž mu pomohl získat mnohem hlasitější a konzistentní zvuk.
Po vystoupení Beatles v americké televizi se Ringo Starr stal nejoblíbenějším bubeníkem na světě. Na tradiční držení se v populární hudbě prakticky zapomnělo. Všichni chtěli hrát na bicí jako on, a tedy hrát matched gripem.