Galerie slavných snímačů - Gibson, řada ’57 Classic
Když už si tak vždycky naneseme nějaké zajímavosti ze světa osazení kytar, řekněme si dnes něco málo o problematice krytů na humbuckerech. I když můžeme mluvit o ochranných vlastnostech krytu (prach, vlhkost, pot, občas i mechanická poškození), jde přece jenom o překážku snímání pohybu struny, byť jakkoli dobře vypadající. Ano, také se můžeme pustit do debaty, že slabší signál se dá různými způsoby dohnat. Ale když jsem zkusil sundat i ze svých starých, klasických humbuckerů kryty, rozdíl byl opravdu znát.
Řada ’57 Classic je vyhledávaná série, která vychází z původních humbuckerů z konce padesátých let. Navíc tehdy Gibson nijak nerozlišoval, zda se snímač umístí u krku či u kobylky, takže jde o univerzální produkt, vycházející zcela ze základní charakteristiky pozice vzniku (a sběru) tónu na struně. Výrobce si v roce 1992 při obnově této značky uvědomil tuto určitou nevyrovnanost, takže v současnosti nabízí dvě série humbuckerů, ’57 Classic a ’57 Classic Plus, kdy první z nich je dobré umístit u krku a druhý spíše u kobylky. Právě Classic Plus vychází z oné doby konce padesátých let, kdy méně dokonalé stroje na navíjení cívek občas přidaly nějaký ten závit navíc. Classic Plus má tak silnější výstup, ideální pro vyznavače a uživatele lampových aparátů.
Tyto snímače obsahují speciální magnety AlNiCo II, samozřejmostí je zalití voskem, pozinkovaný drát ve vinutí, poniklované pólové nástavce i základny cívek a tři možnosti vzhledu - zlatý nebo stříbrný kryt či bez krytu.
Těžko se dá srovnávat v této kategorii, ale pokud bychom mohli jen přiblížit podobně znějící produkty, tak by se mohlo jednat například o P94T Black/Gold, dále Dirty Fingers, Burstbucker 3 a potom klasiky 490R či 500 T Super Ceramic.