Galerie slavných snímačů - Gibson řada 490
Nejen klasické Les Pauly byly (a jsou) u Gibsonu osazovány těmito humbuckery, které si získaly přízeň kytarové veřejnosti již od druhé poloviny šedesátých let minulého století. Na rozdíl od předchozích snímačů se firma u těchto modelů vydala cestou dvou základních vylepšení, která jsou základními znaky i u současných produktů, a to nejen firmy Gibson. Oba dva typy, 490T (T = treble, snímač byl konstruován pro umístění u kobylky) a 490R (R = rhythm, kdy se snímačem bylo počítáno v pozici u krku už jenom vzhledem k rozmístění pólových nástavců) vycházely z klasické řady PAF, ale od cívek vedly už čtyři žíly, které při různém zapojení (a později i mechanicky provedené konstrukci knoflíků) umožňovaly přepojovat obě cívky do sériového či paralelního zapojení a tomu odpovídající změně zvuku. Dalším vylepšením, které tyto snímače mají, bylo zalití vinutí cívek voskem, kdy se tak eliminovaly případné nepřesnosti jednotlivých vinutí při vzniku volnějších závitů s výsledkem menší náchylnosti k feedbacku, zpětné vazbě.
Slitina AlNiCo a celková konstrukce tak dávají ve výsledku konkrétní tón s lehčím zvýrazněním středních frekvencí. Kdybychom porovnali současné snímače firmy Gibson, včetně řady 490, podle jejich celkového relativního výkonu, tak patří mezi ten silnější střed, kdy v hraničních hodnotách se pohybují snímače 500T, 498T či signature řady Tony Iommi, Dirty Fingers či Angus Young (silný výstup) a na straně druhé s nižším výkonem modely Mini Humbucker, ’57 Classic, Burstbucker apod.
Do současné řady AlNiCo série Modern pak patří ještě 498T (zvýrazněné středy a výšky), z keramických pak 496R, velmi silný krkový snímač (ideální ve spojení s 500T) a vzpomínaný 500T, vykazující dlouhý sustain a konkrétní, ostrý tón.