Galerie slavných snímačů 10. - Seymour Duncan SH-10
Stejně jako v případě SH-6, k tomuto humbuckeru jsem se dostal tak, že jsem hledal silnější snímač s vyššími parametry nakreslení zvuku. Zkoušel jsem to pro své letité „esgéčko“, raritu z raných sedmdesátých let, ještě od firmy Ibanez. Původní kobylkový snímač byl pro mé potřeby příliš „retro“ a potřeboval jsem tu kytaru trochu „nakopnout“, ale zachovat co do možná nejvyšší míry původní barvu nástroje a při čistém kanálu i aspoň trochu čistý zvuk. A právě tohle SH-10 dokonale splňuje.
Ve srovnání s SH-6 kreslí méně, ale bylo by chybné považovat to za nějaký nedostatek, protože SH-6 Distortion je opravdu silná a kreslí. Když už jsme u toho srovnání, tak zase naopak lépe artikuluje než třeba SH-5 Custom. „Desítka“ vedle svého typového označení nese i firemní název Full Shred. Nabízena je i ve verzi Trembucker pro Floyd Rose a nemá přehlcené basy, které jsou v rovině se středy, výšky jsou pak zvýrazněné. SH-6 má všechny základní složky ekvalizéru silnější, ve srovnání s „desítkou“ je to nejvíce slyšet ve středech. SH-5 má vůči SH-10 také vše silnější, zde je rozdíl zejména v basech. Ovšem to je keramický snímač na rozdíl od AlNiCo SH-10 a SH-6.
Určitou subtilnost a vyváženost zvuku zejména v basech a středech ocení nejen kytaristé s lampami za zády, ale tento snímač se chová velmi přívětivě k hybridům, a zejména k digitálním modelingovým aparátům a tranzistorům. Právě pro svou konkrétnost jednotlivých tónů nevyrábí i při silnějších zkreslení onen nepříjemný a tónově neurčitý „šum-zvuk“.
Kytaristů, kteří užívají tento snímač, je opravdu hodně. Ze známějších osobností výrobce uvádí například Phila Campbella, ale seznam je v každém případě značně rozsáhlejší. A v české kotlině má tento snímač hodně široké zastoupení.