Galerie nejtypičtějších ovládačů aparátů - Octaver
Pokud vezmeme tu nejzákladnější funkci octaveru, tak jde o to, že k původnímu tónu se přidá o jednu či dvě oktávy snížený (což je běžnější a historicky více užívanější) či zvýšený tón. Zde musíme ještě předeslat, že se bavíme čistě o krabici, produkující efekt octaveru, tedy ne o pitch shifterech, whammy pedálech a harmonizerech.
Různým nastavením míry požadovaného efektu lze docílit poměrně široké palety zvuku - můžeme, pokud to zařízení dovolí, třeba nechat znít pouze efektovaný tón nebo tento generovaný tón promíchat v určených poměrech jak s původním, základním tónem, tak i s případnými mody.
Obecně zní efekt dobře jak v čistých, tak i zkreslených rejstřících, otázkou ale zůstává, zda generované frekvence v extrémních nastaveních dobře zpracuje koncový prvek, tedy aparát.
V řadě případů výrobce kombinuje tento efekt s dalším efektem, logicky nejčastěji se zkreslením (například Dunlop JH-OC1 Octavio).
Základními ovládacími prvky jsou tedy:
1) Míra projevu jedné či dvou oktáv: Oct 1, Oct 2 (Behringer UO100 Ultra Octaver, Danelectro DJ-12, Guyatone MO3), Oct 1 Level (Boss OC-3 Super Octave), Octave Level (DOD FX--35), Octave (Ibanez OT10 Octave)
2) Ovládání vstupní úrovně neefektovaného signálu: Direct (Behringer UO100 Ultra Octaver, Danelectro DJ-12), Direct Level (Boss OC-3 Super Octave, DOD FX-35),
3) Přímé ovládání poměru mezi čistým, původním signálem a efektovaným: Blend (MXR Blue Box, Electro Harmonix Octave Multiplexer)
4) Ovládání výstupního signálu (vzhledem ke zkreslení): Output (MXR Blue Box), Dry (Ibanez OT10 Octave, Guyatone MO3)
5) Ekvalizace: Tone (DOD FX-35)
6) Mody: Většinou jde filtry, o zvýraznění basových frekvencí (Behringer UO100 Ultra Octaver, Electro Harmonic Octave Multiplexer, Guyatone MO3), u Boss OC-3 jde o vzájemný poměr modů s úrovní druhé oktávy - Oct 2.