Lewitt DTP Beat Kit Pro 7 - sada mikrofonů
Testovaná sada mikrofonů pro snímání bicích obsahuje sedm mikrofonů: jeden DTP 640 REX, tři DTP 340 TT, dva LCT 340 a jeden MTP 440 DM. Sada obsahuje i šest držáků mikrofonů a čtyři úchyty na ráfek bubnu.
Vše je uloženo v bytelném plastovém kufru, který připomíná svou velikostí kufr na bourací kladivo. Mikrofony jsou uloženy ve vrchní pěnové vrstvě, kterou lze celou vyjmout a dostat se tak k uloženým držákům ve spodní části. Všechny mikrofony jsou celokovové a mají propracovaný design. Působí nezničitelným dojmem a jsou dost těžké. Již na první pohled nás zaujalo i několik vychytávek, o kterých se zmíníme dále v popisu jednotlivých mikrofonů.
Test probíhal v nahrávacím studiu a byla nahrávána standardní bicí souprava, akustický kontrabas, akustická kytara, elektrická kytara a flétna.
Začneme od bicí soupravy, pro kterou je tato sada určená. Trochu nás zamrzelo, že součástí sady není také mikrofon na hi-hatku, ale to nemá většina mikrofonních sad, takže to nelze výrobci vyčítat. Používali jsme přiložené držáky mikrofonů. Pro mikrofony na overheady, virbl a kopák jsme použili standardní stojany. Tomy jsme začali osazovat přiloženými držáky na ráfek a zde nastal problém. Aby člověk dostal úchyt na buben, tak musel použít hodně velkou sílu, jelikož materiál nebyl moc tvárný. První tom se podařil po úporném zápasení osadit, ovšem u druhého tomu došlo při snaze o nasazení k prasknutí úchytu. Materiál tedy nejenže není tvárný, ale je i dost křehký.
A teď ke zvukové stránce. Při nahrávání nebyly použity žádné korekce ani kompresory. Bicí souprava zněla přesně tak, jak má znít, velký a živý zvuk se všemi detaily. U velkého bubnu (DTP 640 REX) lze zvuk vyladit poměrem mezi dynamickým a kondenzátorovým mikrofonem (k mikrofonu vedou dva kabely). Díky tomu lze dostat opravdu tlustý kick, který je pevný a má i potřebný „mlask“ na výškách. Overheadové mikrofony (LCT 340) přenášejí věrný a uhlazený zvuk bez jakéhokoli syčení a nepříjemných frekvencí. Sejmutý virbl (MTP 440 DM) má tělo i potřebný drive a přeslech z hi-hatky je minimální. Tomy znějí přesně tak, jak mají, tedy žádné přeslechy a pořádný hutný zvuk bez jakéhokoliv zkreslení. Co nás opravdu zaujalo, byl velký odstup od ostatních zvuků u tomových mikrofonů, což je dáno, jak zmiňuje výrobce, jejich superkardioidou. A ono to doopravdy funguje! Při poslechu záznamu stačilo jen nastavit poměry jednotlivých bubnů, a bylo. Musím říci, že za cenu dvacet sedm tisíc jsem toto neočekával a začali jsem přemýšlet o rozšíření mikrofonové základny o tuto sadu. Opravdu krásná práce.
Další, co nás zajímalo, bylo, jak se budou zvuky chovat při mixu, až se nahraný materiál začne komprimovat a přidají se prostorové efekty. Občas když člověk začne s nabraným materiálem pracovat, nadšení opadne, ale musíme říci, že i tady tato sada obstála. Se zvukem se dá krásně laborovat a zůstává konkrétní, velký a pevný i při mixu. Náš názor je, že tato sada mikrofonů je pro současnou hudbu, jakou hrají Muse, ideální a asi i vhodnější než standardní mikrofony.
Kontrabas a další...
Teď ke kontrabasu. Miloš ze zvědavosti oprášil kontrabas a použili jsme na něj mikrofon DTP 640 REX a výsledkem jsme byli opět překvapen. Kombinací kondenzátorového a dynamického mikrofonu se dalo docílit jasného a plného zvuku.
Využití sady zde zdaleka nekončí. Overheadové mikrofony LCT 340 se dají dobře využít na akustickou kytaru. Nejdříve jsme použili jeden LCT 340 a zvuk byl slušný, řekli jsme si, že by nemuselo být špatné vyzkoušet stereo. Použili jsme tedy dva LCT 340 v postavení X-Y a byli jsme nadšeni. Zvuk byl detailní, žádné frekvence nezůstaly schované nebo naopak nepřebývaly. Kytara zněla z monitorů, jako by hrála přímo před námi.
Dále byl použit mikrofon MTP 440 DM pro snímání elektrické kytary. Opět nezklamal. Mikrofon zvládne velký akustický tlak, a tak je možno aparát řádně „vytavit“. Zvuk opět přesný a vyvážený.
Nakonec jsme použili ještě overheadový mikrofon LCT 340 pro flétnu a opět to nebyla špatná volba. Jasný zvuk příjemný pro ucho se všemi detaily.
Závěr
Sada mikrofonů Lewitt DTP Beat Kit Pro 7 předčila naše očekávání. Za přijatelnou cenu zde dostaneme velice kvalitní sadu mikrofonů s přirozeným a detailním zvukem, jejíž využití zdaleka nekončí u nahrávání bicích.
Info:
Sada mikrofonů
Plus:
robustní konstrukce a precizní zpracování
příznivá cena
variabilita použití mikrofonů
perfektní ukládací kufr s příslušenstvím
dva protivětrné kryty pro mikrofony LCT 340
množství držáků mikrofonů
duální mikrofon na velký buben
Mínus:
nekvalitní příchytky mikrofonů na ráfek
DTP 640 REX
je mikrofon s duální konstrukcí obsahující dynamickou i kondenzátorovou vložku pro snímání kopáku. Tělo mikrofonu je celokovové, hlavice je kryta odolnou mřížkou.
Technické údaje
systém | duální dynamický a kondenzátorový mikrofon |
určení | bicí a perkuse (basový buben…), kontrabas, baskytara… |
průměr membrány | 31,7 mm (dynamická) / 22,4 (kondenzátorová) |
směrová charakteristika | kardioida |
frekvenční rozsah | 20– 6000 Hz (dynamická) / 20–20 kHz (kondenzátorová) |
frekvenční odezva | dva typy nastavení |
citlivost | –69 dBV (dynamická) / –54 dBV (kondenzátorová) |
impedance | < 500 ͐Ω (dynamická) / –200 Ω (kondenzátorová) |
přepínatelný pad | 0/10/20 dB |
max. SPL | 150 / 160 / 170 dB |
dynamický rozsah | 122 dB-A |
napájení | 48 V (spotřeba 2 mA) |
hmotnost | 755 g |
DTP 340 TT
je dynamický mikrofon zcela přizpůsobený potřebám snímání bicích a perkusí. Zvládne pracovat i s velmi vysokým akustických tlakem a vždy nabídne čistý a přirozený zvuk. Samozřejmostí je směrová charakteristika, která tlumí nežádoucí zvuk z okolí. Tělo mikrofonu je celokovové, hlavice je krytá odolnou mřížkou.
Technické údaje
typ | dynamický |
směrová charakteristika | superkardioida |
frekvenční rozsah | 40 Hz–16 kHz |
impedance | 500 Ω |
hmotnost | 0,17 kg |
MTP 440 DM
je dynamický mikrofon s velmi odolnou konstrukcí schopný snést i vysoký akustický tlak a díky kardioidní charakteristice i nadstandardní ochranou proti zpětné vazbě. Ideální je pro snímání nástrojových aparatur, bicích a perkusí, vokálů nebo dechových nástrojů, a to naživo i ve studiu.
Technické údaje
typ | dynamický |
směrová charakteristika | kardioida |
frekvenční rozsah | 60 Hz–16 kHz |
impedance | 500 Ω |
citlivost | 2,5 mV / –52 dBV |
hmotnost | 0,28 kg |
Je kondenzátorový mikrofony s všestranným použitím - skvěle si poradí s vokály, pianem, kytarami, bicími, perkusemi, činely, dalšími strunnými nástroji, nástrojovými aparaturami, dechy i žestěmi. Určen je primárně do studiového prostředí, ale dá se použít i naživo. Tělo mikrofonu je celokovové, hlavice kryje kovová mřížka.
Technické údaje
typ | kondenzátorový mikrofon |
průměr membrány | 20,3 mm |
směrová charakteristika | kardioida, kulová |
citlivost | 9 mV / –41 dBV (karidoida) / 8 mV / –42 dBV (kulová) |
S/N | 79 dB-A |
dynamický rozsah | 124 dB-A |
přepínatelný pad | 0/6/12/18 dB |
max. SPL | 139/145/151/157 dB |
bass-cut filtr | 12 dB oktáva @ 40 Hz nebo 6 dB/oktáva @ 150 či 300 Hz |
napájení | 48 V (spotřeba 6,6 mA) |
frekvenční rozsah | 20 Hz–20 kHz |
impedance | 150 Ω |
hmotnost | 0,2 kg |
https://www.lewitt-audio.com/microphones/dtp-percussion/dtp-beat-kit-pro-7