DV Mark Micro 50 M - tranzistorová dvoukanálová hlava
Tak fajn. Před nějakým časem jsem zde testoval DV Mark Little 250 M, hlavu sice malou rozměry, ale s brutálním výkonem. A s dobrým zvukem. A protože jsem se zajímal o menší, pro mne daleko více využitelný, výkon, zaměřil jsem pozornost právě na padesátiwattovou řadu těchto hlav a vybral jsem si model Micro 50 M. A udělal jsem dobře, protože výsledek tohoto testu byl pro mne jasný - pořídil jsem si to.
Co na hlavě najdeme?
Žádnou zbytečnou přeplácanost. Na předním panelu jsou již standardně dvě řady knoflíků, kdy spodní, černé barvy, ovládající kanál Clean jsou Level, Bass, Mid a Hi, a vrchní, bílé barvy, pro kanál Drive jsou Drive, Bass, Hi a Level. Vedle vrchní řady knoflíků je ještě jeden, černý, a to Reverb, s platností pro oba kanály. Najdeme zde ještě vstup pro kytaru, přepínač kanálů (Clean/Lead), vstup pro audio zařízení (třeba na domácí cvičení), výstup na sluchátka a vypínač.
Na zadním panelu je síťový vstup, vstup a výstup smyčky, výstupy do bedny a vstup pro switch. Ten se s hlavou nedodává, což je škoda, ale pořídil jsem si třeba klasický přepínač kanálů pro Fendery a funguje to skvěle.
Jak to zapůsobí?
Úplně skvěle. Padesátiwattový výkon (pro osmiohmové bedny) je příjemná, široce použitelná záležitost, využitelná jak primárně jako aparát, tak i jako třeba záložní hlava. Po zapnutí se rozsvítí vpravo dole modrá kontrolka, po přepnutí do zkresleného kanálu Lead se rozsvítí v horní řadě další modrá kontrolka. První osobní dojem je velmi zajímavý, když tohoto drobečka posadíte na klasickou marshallskou bednu. Jenže přátelé, ono to fakt hraje dobře...
Takže zvuk
Ano, je to tranzistor, takže je potřeba k tomu i tak přistupovat. Jenže je to celé vyladěné tak, že spolu s technologií MPT (Mark Proprietary Technology) je výstupem velice příjemný, čitelný zvuk, díky ovládacím prvkům i opravdu hodně a široce variabilní. Zněly na tom dobře jak humbuckery (Gibson Les Paul Standard), tak i singly (Fender Stratocaster) i aktivní EMG (PRS). Všechny kytary si podržely své charakteristiky. Celolub (ES175) krásně funěl prostorem mezi víky nástroje, dvanáctistrunka EDS1275 zazvonila jak na albu Eagles... Zkusil jsem zapojit i Telecaster s MIDI a prohnat tím některé rejstříky Rolandu GR08 - a paráda.
Čistý kanál je hodně dobře nastavitelný; když si člověk pohraje se středními frekvencemi, přináší to velmi hezké výsledky. Osobně mi vyhovovalo nastavení Level na 11. hodině, Bass na 10. hodině, Středy a výšky naplno. Protože jsem spíše „gain kytarista“, hodně mne zajímal kanál Lead. No a tam jsem si také vyhrál. Zvuk šel za rukou, byl hodně dynamický a celková barva se dá donastavit dvěma knoflíky (Bass a Hi). Zde mi jako převážně humbuckingovému kytaristovi nejvíce seděla nastavení Drive na 3. hodině, Bass naplno, Hi a Level na 1. hodině. Toto nastavení pak bylo vzájemně velmi vyrovnané.
Zvuk se dokáže při některých polohách přiblížit lampovému sklu při řadě výhod tranzistorového aparátu, pokud to člověk těmi knoflíky nenakroutí, nezazní zde žádný nečitelný písek, žádná chemie.
Zapojením pedalboardu také nevznikl žádný problém, vše se chovalo tak, jak mělo. Vyhrál jsem si i s různými variantami ovlivnění zvuku, kdy jsem si srovnal výsledky hry na na čistý kanál, na čistý kanál s nějakým drivem (chovaly se dobře jak lampová, tak i standardní kreslítka), poté jen na kanál Lead a pak na kanál Lead s ještě dalším drivem (i zde byl výborný zvuk třeba se zapojeným Marshallem Drive Masterem).
Použití?
Asi původní záměr zde byl vytvořit hlavu pro hard rock, heavy metal a všechny různé odvozeniny. Tak to zcela jistě určitě, ale tady se dá nastavit tolik možností, že použití je opravdu hodně variabilní.
A prosazení se v kapele? Nejsme opravdu skupina, která by na zkoušce hrála jako někde v obýváku, to opravdu ne. Naopak mám rád, když mi aparát přiměřeně dýchá na záda. A v tomto případě? Pohoda. Aparát nezapadl, zvuk se prosadil, a to i při střídání kytar. I tady není co řešit!
Resumé?
Zvukově vysoce variabilní aparát, přes prvotní určení do hard & heavy arén se dá použít i pro jiné, dokonce až i odlišné styly.
Výkon vycházející ze záměrně primární stylové orientace je naprosto dostačující, aparát bez problémů reaguje jak na různé typy kytar a jejich osazení, tak i na efektová zařízení jak do smyčky, tak i na přímo do vstupu.
Info:
DV Mark Micro 50 M je tranzistorová dvoukanálová hlava s technologií MPT (Mark Proprietary Technology) co nejvěrněji zachovávající přirozený zvuk nástrojů. Přes primární využití u stylů hard rock & metal je pro svou variabilitu nastavení široce použitelná napříč hudebními styly. Cena je 7790 Kč.
Plus:
zvuk
malé rozměry a malá váha
jednoduchost ovládání
šíře a rozsahy ekvalizace
Mínus:
Musí se dokoupit switch.
Technická specifikace
výkon | 50 W/8 Ω, 60 W/4 Ω |
počet kanálů | 2 |
ovládání | kanál Clean: Level, Bass, Mid, Hi; kanál Lead: Drive, Bass, Hi, Level; switch: Clean/Lead; oba kanály: Reverb |
efektová smyčka | ano |
rozměry | 20 x 6,4 x 22,1 cm |
hmotnost | 1,9 kg |
Web