Psychoworld - Pole Position Pickup neboli one for all
Mr. Mike Canavan. Toto jméno se pravděpodobně již brzy bude skloňovat ve většině zkušeben, garážích, obchodech s hudebními nástroji, a hlavně pak restauračních zařízeních a hospodách mezi všemi kytaristy u piva.
Tento pán plní svou misi a sny a uvádí na světlo světa nový systém ozvučení elektrických kytar. Je konec všem možným dohadům, zda je nejlepší humbucker u krku nebo u kobylky, nebo snad naopak singl snímač, že pro různé styly je potřeba různých snímačů, aby ten zvuk byl právě „ten“ super. Nový standard přináší pouze jeden ! snímač pro kytaru. To je samozřejmě známá varianta. Jeden humbucker u kobylky.
Ano, lze jej i rozepnout a mít tak pouze jeden singl snímač. Jenže tady je ta pecka. Celý revoluční systém se skrývá v usazení snímače do kytary. Tělo kytary typu strat je ve svém středu vydlabáno a po jeho délce je umístěna kolejnice. Jednoduchým způsobem je na ni umístěno posuvné zařízení, do kterého je vložen snímač. Pak už jen při hraní můžete lehkým posunem ruky pohybovat snadno snímačem mezi kobylkou a krkem a tak využít celého spektra tónu, které se nachází pod strunami. Od ostrého konkrétního zvuku u kobylky až po krásně kulatý teplý u krku, a hlavně i všechny mezi nimi. A mít tak po rozepnutí snímače možnost vlastností singl i humbucker. Mike svůj nástroj ladí už dva roky. Systém prošel mnoha změnami, od použití kovových nebo dřevěných kolejnic pro posuv, různých materiálů těla kytary i snímačů. V současné době se zabývá problémem, co s otevřenou konstrukcí těla, jelikož tak vzniká velká past na prach, který nebude úplně snadné vyčistit, a tím pak vzniká nehezká zaprášená plocha, která na image kytaristy zanechá ošklivý flek.
Mike Canavan nyní prostřednictvím portálu Kikstarter sbírá potřebné finance pro rozběhnutí výroby svého úžasného nástroje. I vy se můžete stát jedním z prvních majitelů kytary, která bude k dostání v průběhu června příštího roku. Postačí vám na to cca tři sta padesát amerických dolarů. Na videu, viz odkaz níže, si můžete prohlédnout jedinečnost a snadnost ovládání systému a sami si udělat obrázek, zda je to pro vás právě to řešení problému, jak využít všechny zvuky, co nám kytara poskytuje. Samozřejmě je tady i obec kytaristů, kteří jdou hlavně po projevu a systém nebo množství či umístění snímačů na nástroji prostě neřeší. Těm se samozřejmě tímto omlouvám za zveřejněnou stať a poprosím je, aby přešli plynule na další článek. :-)