Come To Jam
Výše uvedený materiál je ukázkou jednoduchého uvažování v akordech nebo pentatonických vzorcích, které jsou propojeny chromatickými (passing) tóny, a v této struktuře je velmi přehledné skládání jednotlivých rozložených akordů.
Analýza:
1. takt - C9 alterovaný: zajímavý je průchod na tónu B do Bb, což je vlastně velká septima do dominantního akordu. Tón Ab lze vnímat jako malou sextu nebo zvětšenou kvintu.
2. takt - F: průchod na tónu B dělá lydický charakter do rozkladu akordu F dur.
3. takt - C7: začíná sextou do tóniky.
4. takt - F: bluesový postup přes moll tercii (tón Ab).
5. takt - C13: rozklad přes velkou sextu do tóniky a nóna do tercie.
6. takt - F: tónické ukotvení
Toto šestitaktí může sloužit jako dobré intro pro skladby v tónině F dur. Jednotlivé dvoutaktové licky lze též přeházet. Zkuste z tohoto materiálu vytvořit licky vlastní v různých kombinacích.