Come To Jam

Come To Jam
Come To Jam

Výše uvedený materiál je ukázkou jednoduchého uvažování v akordech nebo pentatonických vzorcích, které jsou propojeny chromatickými (passing) tóny, a v této struktuře je velmi přehledné skládání jednotlivých rozložených akordů.

 

Analýza:

 

1. takt - C9 alterovaný: zajímavý je průchod na tónu B do Bb, což je vlastně velká septima do dominantního akordu. Tón Ab lze vnímat jako malou sextu nebo zvětšenou kvintu.

 

2. takt - F: průchod na tónu B dělá lydický charakter do rozkladu akordu F dur.

 

3. takt - C7: začíná sextou do tóniky.

 

4. takt - F: bluesový postup přes moll tercii (tón Ab).

 

5. takt - C13: rozklad přes velkou sextu do tóniky a nóna do tercie.

 

6. takt - F: tónické ukotvení

 

Toto šestitaktí může sloužit jako dobré intro pro skladby v tónině F dur. Jednotlivé dvoutaktové licky lze též přeházet. Zkuste z tohoto materiálu vytvořit licky vlastní v různých kombinacích.

Psáno pro časopis Muzikus