Galerie slavných kytar (37) - Gibson Melody Maker Joan Jett
Když se roku 1976 stala Joan Jett členkou kontroverzní dívčí skupiny Runaways, začala tak mj. razit cestu všem ženám, které chtěly hrát jinak, než bylo do té doby obvyklé: "Ženský taky chtěj pořádně zmáčknout kytaru a brousit přímou rockovou muziku s nařvanou, zkreslenou kytarou a vykouřenými Marshally za zády, a ne jen s akustickou kytarou folkově lkát či s ostruhami na vysokých botách countryově předstírat, že má ráda koně, silnici a náklaďák," řekla Joan na jedné z prvních party gramofonové společnosti Blackheart, která vydala její velký sólový hit I Love Rock and Roll. Joan nejdříve hrála na Gibsona Les Paula, ale když přibýval počet koncertů a jednotlivá vystoupení se stále prodlužovala, začala jí vadit váha a velikost nástroje. Když pak od Erica Carmena z Rapsberries dostala menšího a lehčího Gibsona Melody Makera, tak Les Paula na nějaký čas odložila. Přesto ale chtěla zachovat masivní, kulatý zvuk nástroje i na této lehčí a menší kytaře, a tak na ni po různých zkouškách s různými snímači nechala instalovat poměrně vzácný humbucking '54 Velvet Hammer.
Ke konci první poloviny osmdesátých let se Joan začala o svůj nástroj tak strachovat, že ho z obavy ze zničení či zcizení ani nebrala s sebou na turné a nechávala si ho pouze pro nahrávání ve studiu. Na pódia se jí podařilo v jednom bazaru sehnat naprosto autentickou kytaru, kterou upravila stejným způsobem, jako původní nástroj a navíc nechala instalovat i mechaniku Schaller. Obě kytary mají vyšší action, protože, jak řekl v Guitar School z roku 1990 její technik, Joan, ač napohled křehká žena, má hodně razantní pravou ruku: "Takže jsem musel dát struny trochu výš, aby přitom jejím nátěru nedrnčely o pražce. Ona ty kytary opravdu nešetří, i když je má tak ráda. Předpokládá, že jsou součástí její osobnosti, a má na ně stejně vysoké nároky, hlavně z hlediska výdrže, jako na sebe."