Max for Live - Extrémně osobní Ableton Live - Učíme se sami
Ještě, než půjdeme dál, pojďme se podívat na to, jak se dá o jednotlivých objektech zjistit více. Jak je možné se s nimi sám seznamovat a dál se sám učit.
Max (a Max for Live) má skvělým způsobem zpracovaný Help (jeho problémem ale je, že není kompletní, respektive že ne všechny objekty jsou zdokumentované nebo nejsou zdokumentované kompletně). Nicméně to pro základní objekty, které v začátcích používá každý, neplatí, a tedy je možné se snadno učit a rozšiřovat své vědomosti.
Stačí, když na vytvořený objekt klikneme pravým tlačítkem myši a ze zobrazeného menu vybereme první položku Open [název objektu] Hel. Na stejné místo se dostaneme i poté, kdy na objekt klikneme s přidrženým modifikátorem Alt. Otevře se nové okno Max, které je samotou dokumentací daného objektu, a to ve funkčním příkladu. To považuji za naprosto skvělou nápovědu. Příkladů bývá i vícero pro různá specifická nastavení nebo
různé potřeby. Někdy bývá k dispozici i více stránek. V Max (na rozdíl od Max for Live) je k dispozici speciální stránka popisující grafickou část objektu, pokud se jedná o grafický objekt, a možnosti, jak grafiku daného objektu změnit. Poslední stránkou je stránka s názvem. Když na ni klikneme, rozbalí se menu. První položka je Open Reference, ke které se dostaneme později. Ale pod ní následuje seznam See Also (podívejte se také na), což jsou další objekty s naším objektem nějakým způsobem spřízněné. Buď se může jednat o objekty opačné [pack] a [unpack] nebo podobné, s trošku jiným účelem, jako třeba [pack], [pak] a [join].