Snímače EMG HZ (2)

Snímače EMG HZ (2)
Snímače EMG HZ (2)

Můžete je mít pouze v černém provedení. U modelů se šrouby (pólovými nástavci) jsou součástí balení chromované šrouby, snímače jsou standardně osazeny šrouby s černou povrchovou úpravou.

 

H1 Bridge

První z testovaných snímačů s pólovými nástavci (jak je patrno z označení) je určen ke kobylce. Rozteč nástavců je stejná jako u snímačů gibson apod. Magnetické pole obstarává feritový magnet, což jemně naznačuje, jaký tón můžeme očekávat. Především velmi konkrétní s důrazem na středy a vyšší středy, bez zahuhlaných basů a řezavých výšek. A můj dojem? Výborný kobylkový snímač s menším "nakváknutím" než např. pětistovka od gibsonů. Skvěle se chová při zkreslení.

 

H2A Bridge

Další kobylkový snímač, vypadající naprosto stejně jako předchozí kousek, ale to je vše. "A" v názvu napovídá, že magnet není keramický, nýbrž AlNiCo. Na zvuku se to podepsalo zcela zásadně: středy nejsou tak dominantní a okrajové kmitočty (jak výšky - ty především, tak basy) dostávají více prostoru. Zvuk je opět velice konkrétní, ale už je třeba trochu zvažovat, kolik výšek na aparátu tento snímač snese (aby to někomu neuřízlo palici). Porovnával jsem jej se snímači FilterTron (Gretsch) a shledal jsem je značně podobnými. Zvukově mi připadá jako telecaster naroubovaný na gibsona. Pro mne opět výborný kobylkový snímač s využitím "od čista do zkreslena", mému uchu však nejvíce lahodí v režimu crunch.

Jelikož mám tento sound tuze rád, vyzkoušel jsem H2A-Bridge (snad mi EMG promine) také u krku. Tento snímač naprosto dokonale splňuje (dle mého mínění) zvukově párové zapojení s podobným snímačem u kobylky. Jeho sound je opět hozen směrem ke zvuku fendera, resp. gretsche.

 

H2 Neck

Opět se jedná o snímač se stejnou vizáží jako předešlé modely, ale svým zvukem mi připomíná keramické gibsony. Má krásný, kulatý a zpěvný tón bez nejvyšších frekvencí, který bych možná přirovnal k violoncellu. Ani přílišné basy jej nerozmazávají. Myslím, že by se mi velmi líbil do páru s H1-B, ale neměl jsem možnost otestovat H2-B.

 

H4

S tímto snímačem jsem měl poněkud problémy, protože podle přiloženého schématu nefungoval. Měřením jsem sice na chybu posléze přišel, ale podle dodaných "not" funkční nebyl! Takže toto je zpráva o snímači, jehož zapojení jsem musel upravit. Jedná se o snímač tentokrát bez pólových nástavců, tudíž vhodný pro umístění ke kobylce i pro kytary s "F" spacing (rozteč 55 mm). Osazení keramickým magnetem a shodným vinutím cívek dosáhneme srovnatelného zvuku jako snímače H1, čili platí, co jsem napsal o tomto snímači. EMG na webu píší, že to je ekvivalent "81" bez aktivky. To jsem bohužel nemohl posoudit, protože tento snímač jsem v dané chvíli neměl k dispozici.

 

Závěrem

I tato kolekce snímačů nabízí poměrně širokou škálu zvukových možností, které jsou (dle mého mínění) na velmi vysoké úrovni, jen mě poněkud zaráží počet chyb, jež by možná laikovi způsobily nejednu horkou chvilku při zapojování jinak skutečně výborných snímačů.

P.S.: Případným zájemcům o tyto produkty vřele doporučuji navštívit stránku EMG www.emgin.com, kliknout si na dané snímače a přečíst si, co o nich píší. Má zkušenost je ovšem taková, že se s charakteristikou jednotlivých snímačů ztotožnit nemohu. I když, jak jsem psal v minulém čísle, jakýkoliv test (i při největší snaze) je záležitost subjektivní. Objektivní jsou, bohužel, moje zjištění ohledně nedostatků.

Psáno pro časopis Muzikus