JHS The AT+ - signovaný overdrive
Americká, dnes i u nás už poměrně zavedená a prestižní, butiková firma JHS, která vyrábí řadu velmi zajímavých kytarových efektů, přišla nedávno s novou vylepšenou verzí své signované krabičky kytaristy Andyho Timmonse The AT+. Oproti minulé verzi má pár funkcí navíc, které by měly, myslím, přispět, k daleko větší univerzálnosti efektu. Pojďme se tedy na krabičku podívat.
JHS The AT+ je zkreslení, které se bude hodit spíše k jednokanálovým zesilovačům s čistým zvukem, tj. typu Fender a podobně. Co se týče charakteru či barvy kreslení, jde o takový „Marshall amp-in-a-box“. No a kdybych vzal řadu všech kreslítek od JHS, můžeme říct, že jde nejspíše o modifikaci či vylepšení jejich velmi oblíbené krabičky Angry Charlie. Rozsah zkreslení začíná někde na rockově laděnému overdrivu a dosáhne až na velmi slušnou „pilu“ (distortion).
Za povšimnutí určitě stojí možnosti nastavení. Krabička nabízí dobře fungující dvoupásmový ekvalizér, tedy basy a výšky. Osobně mi je tato přesnější, aspoň dvoupásmová, ekvalizace bližší než pouze jeden potenciometr, jak to často bývá. Umožňuje to daleko lepší nastavení, zvláště když střídáte více kytar či zesilovačů. Mozkem krabičky, či věc, která je oproti jiným krabičkám tak trochu jiná a u které možná strávíte nejvíce času, je třípolohový switch, který nese označení 25, 50, 100. Tím můžeme nastavit - nasimulovat - barvu, charakter či vlastnosti buď 25-, 50- nebo 100wattového „vykouřeného“ Marshallu. Se vším, co k tomu patří. Tedy kromě samotné úrovně zkreslení také hlavně pocit z komprese či saturace, který při takto vytaveném zesilovači vzniká.
Pokud tedy budete chtít nastavit spíše jemnější, řekněme rockové či bluesové, zkreslení, nejlíp se bude hodit poloha 25, která nabízí více transparentnosti a dynamiky. Naopak pokud budete chtít hodně „zlobit“ a opravdu si užít pořádný distortion, zkuste polohu 100. Samozřejmě zde máme i ovladače celkové hlasitosti a úroveň gainu, tak jak jsme zvyklí u ostatních zkreslovadel. To ale ještě není vše. Navíc zde máme možnost použít spínač Boost. Je také sympatické, že se vešel i do malého rozměru krabičky. Boost je nezávislý, funguje tedy, i když není hlavní zkreslení aktivováno. Nejde však bohužel o clean boost, ale spíše o špinavé lehké nakopnutí aparátu. Boost lehce kreslí už i při docela nízké hlasitosti, a to i se singly. Nicméně barva zvuku je moc hezká a je určitě i samostatně použitelný. Nejvíce jsem si ho užil ve spojení s Les Paulem. Opravdu bluesová lahůdka. :-) Boost ale výborně funguje i spolu s hlavním zkreslením. Pokud si nastavíte například režim 25 a zkreslení někde na 10 hodin, dostanete krásný rockový zvuk na beglajt a sešlápnutím spínače Boost si zvuk ještě více hezky dobarvíte či přikreslíte. Přibude sustain a můžete hrát sólo nebo melodii. Škoda jen, že nejde nastavit možnost řazení, jestli bude boost před zkreslením, nebo až za zkreslením. Zde je pochopitelně před.
Myslím, že jde o velmi povedené a velmi muzikální zkreslení marshallského typu, které krásně reaguje na dynamiku hry, přepínaní snímačů atd. Zkoušel jsem krabičku na Strat i na kytaru s humbuckery, a obě kytary si po přenastavení ekvalizace s efektem poměrně rychle rozuměly. Myslím, že asi největší síla krabičky, je při trochu větším (pro mě) zkreslení. Pokud máte tedy rádi zvuk Andyho Timmonse a jemu podobných, jako například Joea Satrianiho, mohla by se vám krabička, myslím, líbit.
Info:
JHS The AT+ je signovaný overdrive navržený podle specifikací Andyho Timmonse. Cena je 6412 Kč.
Plus:
široký rozsah gainu
dvoupásmový ekvalizér
Mínus:
Řazení boostu nelze změnit.
Technická specifikace
vstup/výstup | jack 6,3 mm |
napájení | 9–18 V DC |
spotřeba | 15 mA |
rozměry | 5,6 x 12,2 x 4,1 cm |
Web
/0/]https://www.jhspedals.com/products/guitar-pedals/the-at/#!lightbox[9307]/0/