J. Rockett Audio Designs The Melody Overdrive - efektový pedál kombinující možnosti boostu, overdrivu a šestipásmového ekvalizéru
Předem testu musím předeslat, abyste laskavě přihlédli k tomu, že testovat výrobky J. Rockett je pro mě čistá radost. Filosofie zvuku tohoto výrobce mi sedí a vězte, že po několika letech, kdy se s jejich efekty setkávám, je to úvaha zralá a nejedná se o nějaké momentální poblouznění. A tak ani na chvíli nezaváhal, když z redakce dorazila nabídka na vyzkoušení efektu The Melody Overdrive, který jsem předtím ještě vůbec ani neviděl.
Uvedl bych třeba jen dva příklady, abyste věděli, jak to myslím: Na „plexinovském“ efektu J.RAD .45 Caliber, který v mém soukromém porovnání naprosto pohřbil jakoukoli „plexi“ krabičkovou konkurenci, jsem si uvědomil, co znamená, když dva dělají totéž, a není to totéž... A ve druhém případě - jsem opravdu rád, že nemusím testovat Archer Icon, a to v jakémkoli z obou provedení, a spustit potenciální lavinu nevole prohlášením, že z klonů Klonu je tenhle bezpochyby nejlepší, a to prostě je...
Před nějakým časem jsme mohli zaznamenat tehdejší novinku tohoto výrobce nazvanou jako Rockaway Archer, vyrobenou v Rockettu pro Steva Stevense. O tom, že tento přístup, kdy efekt, spojující boost a overdrive, je ještě posílen o možnost pásmové ekvalizace, funguje, může znovu svědčit právě Melody, který využívá stejný princip. A pedál je tentokrát vyvinutý ve spolupráci s kytaristou Markem Lettieri z kalifornské party Snarky Puppy.
Takže před sebou máme bytelný pedál v bytelném kovovém šasi, obligátně s konektory vstupu, výstupu i napájení na čelní straně v elegantním bílo-černo-červeném provedení s dvěma otočnými potenciometryVolume a Gain, jedním nožním spínačem a šestipásmovým tahovým ekvalizérem. Poznamenám, že krabička, ačkoli tak velikostně nevypadá, je opravdu těžká.
Efekt jsem testoval tentokrát na kombu Fender Deluxe 65 a napájel pro co nejlepší zvuk Strymonem Zuma. Efekt je se zapojením true bypass. I s tímhle kombem, které může být k některým krabičkám mírně nepřívětivé, si efekt rozuměl až neskutečně dobře. Ostatně stejně jako ostatní efekty J. Rockett, které s tím nemají nikdy problém. První, co bych vypíchl na zvuku Melody, je jeho obrovská tloušťka a objem. Dalším plusem je, že ta tloušťka a objem se neztrácí ani při rostoucím zkreslení! Zkreslení s ekvalizérem v rovině přeci jen působí mírně plošším dojmem. Jen bych to nebral, jakkoli to bude znít divně, úplně jako mínus, protože já to chápu tak, že to je prostě charakter Melody. Osobně bych se právě z toho snažil těžit maximum, tento plošší zvuk je totiž velmi originální a tento charakter mě bavil zejména ve spojení s čistšími zvuky a Stratem.
Poznamenám, že nastavením ekvalizéru lze dosáhnout nespočetného množství různých barev a tím se stává pedál neskutečně univerzálním. Efekt můžeme používat i bez možnosti zkreslení taky jako jen samostatný ekvalizér. Každým faderem můžeme získat na konkrétní frekvenci až 18 dB útlumu nebo zisku. Kompenzovat tak můžeme i frekvence, které naší kytaře prostě chybí.
J. Rockett nám tedy v Melody přináší, ačkoli se to může zdát už nemyslitelné, opět nový originální efektový pedál. Potěší nás nejen nekompromisním přístupem, který je tomuto výrobci vlastní. A závěrem - určitě nenechávejte v prodejnách efekty J. Rockett bez povšimnutí, stojí to za to, pokud hledáte takový ten lepší butikový efekt, ze kterého se budete těšit velmi, velmi dlouho.
Info:
J. Rockett Audio Designs The Melody Overdrive je efektový pedál kombinující možnosti boostu, overdrivu a šestipásmového ekvalizéru. Cena je 6857 Kč.
Plus:
tloušťka, objem a čistota zvuku
originální barva zkreslení
konektory na čelní straně pro úsporu místa v pedalboardu
Mínus:
Beru vše tak, jak to je.
Technická specifikace
pásma | 100 Hz, 200 Hz, 400 Hz, 800 Hz, 1,5 kHz, 3,2 kHz |
ovladače | Gain a Volume |
napájení | 9 V |
true bypass | ano |
rozměry | 102 x 64 mm |
Web