pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash

pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash
pódiové sestavy slavných kytaristů - Slash

"Vypadá to na první pohled složitě, ale ve skutečnosti je to vlastně úplně jednoduchý," hodnotí svou nejaktuálnější sestavu Slash. Když se na celé propojení zadíváte, jde opravdu v podstatě o uspořádání, které je postaveno na spojení kytar Gibson Les Paul, wah efektu Jim Dunlop a stacků Marshall: "Nemám moc rád efekty, přesto jsem jich do smyček několik zařadil. Ale jedná se spíše o rackové záležitosti, mám totiž problém se při pohybu na jevišti strefit nohama do něčeho tak malého, jako je nějaká krabička... A když se nějaká přesto použije, tak ji stejně obsluhuje můj technik Adam Day. Já si totiž díky němu nemusím hlídat ani přepínání mezi čistým a zkresleným zvukem. Je to ten nejlepší technik, se kterým jsem kdy pracoval."

 

Nespornou zajímavostí na jeho sestavě je trojice kontrolérů rackového wah efektu Dunlop DCR: "Pedály jsou jediná věc, kterou si ze všech efektů ovládám sám. Na ně jediné jsem totiž schopen se na jevišti trefit nohou." A proč jsou hned tři? Slash totiž nehodlá řešit to, aby se kvůli zapojení tohoto efektu do hry omezoval vždy na jedno místo na jevišti: "Proč bych měl najednou utíkat k pedálu, když budu zrovna na druhé straně pódia? Takhle je vždycky někde najdu."

 

Jedna dvojice hlav Marshall, signature modelů 2555SL, kterou Slash používá pro zkreslený zvuk, je osazena lampami EL34, druhá, vyhrazená čistým rejstříkům, má instalovány KT88. Pátá hlava slouží ve spojení s talk-boxem.

 

Vedle marshallů je Slashovo jméno výrazně spojeno i s gibsony les pauly, kdy vedle prototypu svého signature modelu nejvíce hraje na Gibson Les Paul Standard z roku 1987 v úpravě cherry sunburst. Obě tyto kytary jsou osazeny humbuckery Seymour Duncan AlNiCo II Pro.

Psáno pro časopis Muzikus