Pódiové sestavy slavných kytaristů - Adrian Smith
"Jeho doprovodná kytara tvoří nezaměnitelný základ údernosti raných alb Iron Maiden." (Kerrang 1986). Drtivá většina fanoušků Iron Maiden tvrdí, že příchodem Smitha se kapela zkonsolidovala a pozdější výměna zpěváků (Dickinson za Di Anna) tuto sestavu už jenom potvrdila. Spolu s Murrayem vytvořil řadu čítankových příkladů souhry dvou kytaristů a to nejen v riffech, ale i v sólových bězích. Dokázal na sebe upozornit i vedle Murraye a to nejen jako kytarista, ale i jako skladatel: "Není problém psát pro tuto kapelu, protože ji tvoří samí vynikající instrumentalisté a už jenom členství v Maiden na mě působilo vysoce inspirativně," podotýká Smith. Po šesti studiových albech sice na nějaký čas opustil řady Železné panny, ale jeho návrat s Dickinsonem probudil ve fanoušcích novou euforii nadšení pro tvorbu této skupiny, která, slovy Adriana, vždy pevně třímala prapor klasického heavy metalu a na rozdíl od ostatních skupin, které buď stylově vyšuměly, nebo se rozpadly, je pořád v plné síle. Adrian se skupině věnuje na sto procent, takže nad výraznými sólovými podněty nijak zvlášť neuvažuje...
Co se týče jeho sestavy, tak Adrian uvádí: "Po všech těch různých krabičkách a vzájemných propojeních jsem vsadil zase jednou na svého dlouholetého kamaráda Davea Murraye a udělal jsem dobře. Za prvé jsem si jako power amp zvolil Marshalla 9200 pro jeho schopnost naprosto věrně přenést do beden to, co si zvukově vytvořím ještě před ním, a za druhé si nemůžu vynachválit předzesilovač Marshall JMP-1. Vyzkoušel jsem opravdu hodně různých předzesilovačů, ale tenhle mi nejvíce vyhovuje, protože zachovává přirozený zvuk kytary při všech těch svých možnostech nastavení."
K jeho nástrojům ještě dodejme, že vedle uvedených Fenderů si oblíbil i další kytary, z nichž můžeme jmenovat např. Ibanez Destroyer, širokou řadu Gibsonů Les Paulů, dále Gibson SG, několik kytar Dean s tremolem Floyd Rose a také Hamer s tremolem Kahler. Ještě před tímto zapojením, které zde uvádíme, používal dlouho efekty Boss CE-3 Chorus a DD-2 Digital Delay, Lexicon PCM 60 jako reverb, Ibanez DM2000 jako delay a Furman ekvalizer PQ-3.
Notová ukázka je ukázkovým příkladem metalového riffu (z deseti učebnic a sbírek metalových riffů, které používáme k výuce, je tento obsažen v devíti z nich). Jde o druhý kytarový part, kde vytváří druhý hlas Murrayově kytaře. Při nízko zavěšené kytaře, jak měl Smith v té době ve zvyku, je nutné mít hodně uvolněné zápěstí a lehčeji svírat trsátko. "Riff k Run To The Hills je nejenom typickou ukázkou pravdivého tvrzení, že v jednoduchosti je síla, ale i důkazem toho, že členové Iron Maiden nezapřou své hudební kořeny z hard rocku 70. let. Záleží jenom na nich, jak toto své dědictví zpracují. A pokud je Harris hlavou skupiny a Murray její kytarovou hvězdou, tak Smith je základem celé instrumentální složky kapely, protože jenom díky jeho duetům s Davem dokáže kapela věrně reprodukovat své studiové nahrávky i na pódiu..." (Billboard 1982)