pódiové sestavy slavných baskytaristů - Juan Alderete
Pokud vám toto jméno, potažmo psycho-poetičtí Mars Volta nic neříkají, tak doporučuji k vyhledání, protože ozývají-li se nějaké hlasy o současné krizi rockové scény, tak tohleto je možná zrovna ta výjimka, která potvrzuje pravidlo.
Výběrem nástrojů, krabiček i aparátů je zřejmé, co má Juan asi nadevše nejraději - léta sedmdesátá. Ve studiu i na koncertních pódiích si nejvíce oblíbil bezpražcový Fender Precission z roku 1971, který, jak sám říká, má oproti modelu jazz bass více kontrabasu podobný zvuk. Nástroj prošel mnoha úpravami, u kobylky byl přidán snímač Bartolini J, podlaďovákem Hipshot je možno snížit ladění E struny do D a krk je pokryt epoxidem a la Jaco Pastorius. Z dalších nástrojů můžeme jmenovat Fender Precission 1973 s javorovým krkem a Gotoh kobylkou, Fender Jazz Bass 1977 a Fender American Series Precission Bass.
Co se týče efektového parku - je vskutku monstrózní! Za ty z rodu "synth" jmenujme alespoň legendární envelope Mu-Tron III a Electro-Harmonix Bass Micro Synthesizer, dále pak Digitech Bass Synth, Fulltone Fuzz a "remake" Mooger Fooger Ring Modulator s expression pedálem. Z harmonizérů využívá dva Digitech Whammy pedály, oktáver Boss OC-2 a taky řadu prostorových efektů jako například Boss DD-3, Digitech Digital Delay nebo Line 6 DL-4 s expression pedálem. Vzhledem k počtu komponentů budou mít svým zastoupením nemalý význam dva Boss CS-2 kompresor/sustainer a hlavně LS-2 Line Selector. Ladička je opět Boss-TU 2 Chromatic.
K závěrečnému zesílení mu slouží Ampeg SVT 1971 s boxem a také i například Acoustic 360, který tak proslavil John Paul Jones, Larry Graham či již jednou zmiňovaný Jaco.