Warm Audio WA-47jr - kondenzátorový mikrofon
Je možné levně pořídit něco drahého? Nevěřím v to. Ale věřím, že ne každý (včetně mě) potřebujeme mít doma Neumann 47. Pokud tedy zrovna neprovozujete jedno z předních nahrávacích studií nebo nepotřebujete ohromit klienty, pokud tedy nějaké máte a hledáte, tak čtěte dál. Tenhle mikrofon by vás za tu cenu mohl zaujmout.
Firma Warm Audio si celkem na nic nehraje. Nabízí levné kopie drahých věcí. Pokud tedy nemáte s tímto působením na trhu problém, můžete
využít její nabídky celé řady vybavení, které docela často vídám ve studiích. A především, slýchám. A nezní to zle. Velmi často se jedná o pre-ampy nebo kopie slaných kompresorů a ekvalizérů. V poslední době jsem zahlédl i několik mikrofonů, především většího a dražšího sourozence WA-47, lampová verze zde testovaného FET juniora. Na ten lampový jsme s Pohřební kapelou točili ve studiu 3bees a snesl dechy, zpěvy i rap moc hezky. Takže menšího bráchu jsem si rád vzal na test do svého domácího studia.
Co WA-47jr nabízí?
Především kapsli k47 jako ve velkém lampovém mikrofonu. Kondenzátorový mikrofon nabízí směrové charakteristiky kulovou, kardiodu a osmu. Dále -10 dB pad a high pass na 70 Hz. Součástí balení je pevný držák, držák proti otřesům a měkké pouzdro na zip. V dobrém řečeno, už při rozbalování máte pocit, že vše je podřízeno v ceně. V tom smyslu, že vše ok, nic navíc. Mně to vyhovuje. Za těch pár týdnů, co jsem s mikrofonem pracoval, nic neodešlo, nic se nezačalo viklat, vše sloužilo, jak mělo.
Mikrofon, to jsem pochopil i já kytarista, je základ vašeho nahrávání, a to i toho domácího. Svůj první mikrofon jsem koupil velmi levně a tomu odpovídala i kvalita. Toho si všimli i ti, co u mě točili, jakmile jsem přešel na dražší alternativu. Já jsem se rozhodl a měl jsem možnost přeskočit střední kategorii a z druhé ruky koupil AKG414. Kdybych ale potřeboval jít střední cestou, WA-47jr bych zkusil. Ovšem teď mě začíná nepříjemně hodně zajímat jeho lampový sourozenec :-) ...
WA-47jr při práci
Ve svém domácím nahrávání jsem mikrofon použil pro hlas, akustickou kytaru a elektrickou kytaru. Celkem řečeno při všechna použitích mikrofon dělal, co měl, a nedělal, co neměl. Tak jako se nekonal žádný efekt „wow“, tak se nekonalo žádné zklamání. Mám jako hlavní mikrofon AKG414, takže jsem musel trochu změnit nastavení, ale při zapojení vlastních uší a zkoumavého pohledu do frekvenční charakteristiky jsem poměrně rychle docílil zvuků, které mám rád. Pokud jde o hlas, tam je to opravdu dle zdroje. Na můj lehce zastřený hlas mikrofon fungoval hezky téměř bez korekcí, na ženský hlas už bylo třeba pokrotit sykavky, mikrofon trochu rozsvěcuje výšky. Což bylo velmi milé pro točení akustické kytary, kde jsem svůj zvuk našel rychle. Připomínám, že mikrofon má i osmu, takže jsem vyzkoušel i techniku M/S, a výsledek mi seděl asi nejvíc (kombinoval jsem s AKG451). Na elektrickou kytaru to bylo už trochu těžší, ale tam je otázka, zdali vůbec tento typ mikrofonu nasadit. Nicméně zkreslený zvuk byl v pravém slova smyslu brilantní, na čistý už to bylo na můj vkus trochu moc. Ale zase v kombinaci s pre-ampem či v mixu se i toto dá vyladit. Takže ve všech aplikacích obstál, byť neoslnil.
Je WA-47jr pro vás?
Stručně řečeno, pokud máte domácí nahrávání a ještě nemáte hlavní mikrofon, a ještě ke všemu byste na tento narazili v bazaru, za tu cenu neváhejte. Pokud hledáte hlavní mikrofon do cca deseti tisíc korun, určitě se na tento podívejte. Pokud jdete cenově trochu výše, tam už bych poradil vzít si jej spolu s alternativami domů na test a zjistit, co pro vaše použití a styl práce sedí nejvíc. Pokud hledáte zvuk opravdové 47 za zlomek ceny, pak bych řekl, že hledáte marně. Nejen tady, ale tak nějak obecně.
Info:
Warm Audio WA-47jr je kondensátorový mikrofon nabízející dobrý poměr cena/výkon. Cena je 9090 Kč.
Plus:
univerzalita
cena
Mínus:
za tu cenu nevidím
Technikcká specifikace
Kapsle | reprodukce kapsle K47k – Model WA–47–B–80v |
Transformátory | Toshiba |
Tenkovrstvé kondenzátory | Wima |
Elektrolytické kondenzátory | Panasonic |
Směrové charakteristiky | kardioidní, omnidirekcionální (koule), osmičková |
High-pass filtr | 70 Hz |
Pad | 10 dB |
Dynamický rozsah | 138 dBA |
Max. SPL | 147/157 dB |
Frekvenční rozsah | 20 Hz–20 kHz |
Citlivost | 10 mV/Pa (40 dB) |
Impedance | 100 Ω |
SNR | 85 dBA |
Fantom | 48 V |
Hmotnost | 0,5 kg |
Průměr | 52 mm |
Délka | 210 mm |
Hmotnost | 0,5 kg |