Presonus Audiobox 1818VSL - testík zvukovky
Karta má přehledně řešený a elegantně vyvedený čelní panel. Nabízí osm analogových vstupů. Fantomové napájení nelze zapnout individuálně pro každý vstup, pouze pro skupiny vstupů 1 až 4 nebo 5 až 8. Zapnutí je signalizováno modře podsvíceným spínačem. Každý vstup má individuální LED diodu pro signalizaci přebuzení, úroveň signálu z ní nevyčteme. Nastavení úrovně nemá otáčení klasicky plynulé, ale pohybuje se jakoby po malých krůčcích. Mají aretované polohy, jakoby pořád cvakají. Mám ve studiu podobně řešený mix a nějak jsem si na něj nezvyknul, klasický hladký pohyb otáčení mi je bližší.
Vzadu je osm výstupů, dva hlavní výstupy, ADAT, SPDIF a napájení. Je trochu nelogické, že hlavní vypínač leží také vzadu. Virtuální routing zařídíme přiloženým softwarem Virtual Studio Live (VLS). Má dvě základní volby Overview Tab nebo Fat Channel Tabs. Jak už názvy napovídají, v prvním režimu nastavujeme (samozřejmě virtuálně) kompletně celé propojení. Ve druhém podrobné volby pro jednotlivé kanály. V programu máme k dispozici základní efekty Reverb a EQ. Jejich kvalita je více než slušná. Rozhraní USB 2.0 nabízí slušnou rychlost při práci se všemi vstupy či výstupy.
Dále je přiložen software PreSonus One Artist spolu s dvaceti plug-iny a cca 4 GB samplů. Program bral na první pohled inspiraci z klasických DAW. Umí neomezený počet stop a má dostatečné množství funkcí. V porovnání se situací před pár lety se zdá až neuvěřitelné, že v dnešní době dostaneme v ceně takto rozsáhlý sofrtware. Jsem zvědav, co nás v tomto směru čeká za dalších, řekněme, pět deset let...
Manuál zaslouží pochvalu, je rozsáhlý a podrobný. Kromě popisu karty a ukázek možností zapojení uvádí též popis přiložených SW. V závěru se věnuje základům studiové práce. Hodně zajímavé jsou podrobné tabulky s doporučenými hodnotami pro ekvalizaci. V balení dostaneme též čtyři gumové nožičky pro umístění přímo na stůl.
Presonus umí přesně to, co od něj očekáváme. Za velmi rozumnou cenu nabízí osm vstupů a výstupů osazených slušnými převodníky. S tím už lze realizovat „lepší“ nahrávání ve zkušebně či domácím studiu. K tomu dostaneme rozsáhlý software. Pokud se chceme vyhnout nelegálnímu softwaru, je toto jedna z možností.