Mooer Baby Bomb 30 - kytarový třicetiwattový koncový minizesilovač

Mooer Baby Bomb 30 - kytarový třicetiwattový koncový minizesilovač
Mooer Baby Bomb 30 - kytarový třicetiwattový koncový minizesilovač

Firma Mooer je čínská a v Číně doposud i vyrábějící se zajímavou nabídkou nejen kytarových miniefektů. V plejádě jejích produktů lze v drtivé většině jen obdivovat, kolik různých čudlů a přepínačů lze nacpat na tak mininmální plochu, jakou jejich horní strana nabízí. Dnešní testovaný výrobek v tomto směru až tak nevyniká, o to více překvapí svým výkonem.

Baby Bomb je kytarový koncový mono zesilovač v běžném „mooerovském“ minirozměru s jedním ovladačem hlasitosti, s jedním přepínačem zvukového režimu a jednou LED diodou k indikaci aktivního stavu. Z přední strany je konektor pro dvaačtyřicetivoltový napájecí adaptér, z pravé nástrojový vstup a z levé výstup do reproboxu, oba v jackovém provedení. Na první pohled nic neobvyklého, běžný hliníkový odlitek s bílými a černými popiskami na jinak bledě červené horní ploše. Celkově strohý minidesign narušuje snad jen nepřiměřeně velký, jinak ale běžný, černý otočný knoflík ovládající hlasitost.

Dobrou zprávou je, že napájecí adaptér je součástí dodávky, tou horší, ač pochopitelnou, je nemožnost napájení devítivoltovou baterií. Ani by se tam ostatně nevešla, díval jsem se.

 

Konstrukce

Má to mít poctivých třicet wattů. Do osmi až šestnácti ohmů. Abych pravdu řekl, dost dobře mi není jasné, kde by se ten výkon v takovém malém „hajzlíkovi“ měl vzít.

Po odšroubování spodníko deklíku a ujištění, že se tam baterka opravdu nenacpe, se na mě z rubu uvnitř umístěného tištěného spoje koukaly dva jackové konektory, pak ten napájecí, ještě dva kondenzátory... a jinak nic. Nějaké kouzlo musí být zřejmě skryto na druhé straně tištěného spoje, ale až tam jsem se nedošťoural. Vzdorující logice, mudrujícímu o perpetuu mobile něco napovídá snad jen údaj o zdroji, potřebný adaptér kromě zmíněných čtyřiadvaceti voltů musí zvládat i dvouampérovou dodávku proudu.

 

S ohledem na váhu Baby Bomb bych od boku zkusil tipnout třídu zesilovače na D. A už už by se chtělo dodat „digitální“, ale ouvej... Tak jen malý výsek z jedné diskuze:

„... To, čemu již zmínění tuzéři říkají digitální zesilovač, není totiž nic jiného, než obvod, pracující na obdobném principu, na kterém pracují spínané zdroje. Tento obvod totiž nezesiluje analogový signál přímo a lineárně s pomocí plynule řízených výkonových tranzistorů, ale používá technologii, při níž jsou výstupní tranzistory využívány výhradně ve dvou stavech - buď plně zavřeno, nebo plně otevřeno. Nic mezi těmito dvěma hraničními stavy. Plynule se měnící výstupní napětí je dosahováno tím, že se mění poměr doby, po kterou je výstupní tranzistor plně otevřen, k době, po kterou je plně uzavřen.“

 

Zvuk

A jsme u nejdůležitější části testu. Aby nebylo nač se vymlouvat, zapojil jsem tuhle dětskou bombičku do předimenzovaného boxu Marshall se čtyřmi třísetwattovými reproduktory. Dohromady pěkných tisíc dvě stě wattů. Z některých dříve testovaných minizesilovačů jsem se v takovém zapojení už dočkal překvapivých projekcí. Dokonce i v případě pětiwattových hračiček. Je samozřejmě vhodné kytarový signál předzesílit, v mém případě to bylo prostřednictvím pedalboardu se čtyřmi efekty včetně overdrivu. Mimochodem, Mooer nabízí hned celou řadu různých typů předzesilovačů. Samozřejmě kromě výkonu záleží i na citlivosti použitých reproduktorů, ale zvuk z této krabičky je jednoduše ohromující. Při čistém zvuku má zesilovač dostatečnou sílu už ve čtvrtině dráhy své hlasitosti, v polovině už ve špičkách řádně drnčí uši. Zároveň se tady už začíná projevovat příjemné nakreslení, které se posunem k hlasitostnímu maximu úměrně, ale ne nepříjemně zvyšuje. To už je ovšem na ušní bubínky docela výživná a - při rozměrech a váze zesilovače - naprosto nečekaná masáž. Podobné je to se zkresleným zvukem, kdy je Baby Bomb na basech překvapivě pevný, a dovedu si představit, že donutí leckterý reproduktor ke komprimaci kytarového zvuku.

Zesilovač má dva zvukové režimy, lišící se od sebe přednesem vyšších frekvencí. V poloze Bright má být vše v rovině, zatímco poloha Warm nabízí vřelejší, avšak nikoli tupější či méně živou zvukovou variantu. Neměřil jsem frekvenční odezvu zesilovače a nemohu soudit, v jakém rozsahu je výkon zesilovače skutečně pevný v maximálních hlasitostech, ale pro kytarový signál je, řekl bych, velmi dostačující. A opakuji: na tak malé rozměry a váhu nečekaně.

Pro kytaristy řešící mobilitu svého aparátu může Baby Bomb v kombinaci s vhodným předzesilovačem znamenat to pravé řešení. Jestli máte někde na prodejně možnost, určitě ho zkuste.

 

Info:

Mooer Baby Bomb je koncový zesilovač s překvapivým výkonem v rozměrovém formátu miniaturní kytarové krabičky. Cena je 3455 Kč.

 

Plus:

překvapující výkon

volba zvukově barevné varianty

rozměry

přiložený adaptér

 

Mínus:

možnost napájení pouze dodávaným adaptérem

 

Technická specifikace

výkon 30 W
výstupní impedance 8–16 Ω
napájení stejnosměrné 24 V/2 A
hmostnost 144 g
rozměry 93,5 x 42 x 52 mm

 

Web

www.mooeraudio.com/?product/201704251230.html

Psáno pro časopis Muzikus