Workshop rockové školy Come To Jam II

Jednoduše na dominantní jádro
Rád bych se s vámi podělil o několik poznatků získaných při hraní, cvičení a užívání harmonie. Jako příklad poslouží dominantní jádro v D dur:

Tato finta se dobře uplatní ve formě 12taktového blues, které se skládá ze tří dominantních septakordů:
/Bb7/Eb7/Bb7/Bb7/Eb7/Eb7/Bb7/Bb7/F7/Eb7/Bb7/F7/
Můžeme vytvořit mollový tónický septakord na V. stupni od těchto akordů:
Bb7: F-imaj7
Eb7: Bb-imaj7
F7: C-maj7
Mějte však na paměti, že jde pouze o obohacení, a pečlivě vybírejte z tónů akordů moll maj7.
Čtyřtaktové sólo ad libitum hrané osminovým dělením v medium tempu
Ve své učitelské praxi se často setkávám s žáky, kteří neví, jak vyplnit čtyři takty improvizovaným sólem. Mohou vzniknout problémy se ztrácením se v taktech či neorganizovaném shluku úderů. Zde je obecný, nejužívanější zápis, který u mnohých studentů může vyvolat rozpaky:
Je velmi zásadní, aby se studenti tento model neučili zpaměti do poslední noty, ale aby jim posloužil jako námět pro rozvíjení jejich fantazie v závislosti na prohlubování jejich technické zdatnosti.