Tvorba moderního jazzu XI - Stahování a analyzování V

Tvorba moderního jazzu XI - Stahování a analyzován
Tvorba moderního jazzu XI - Stahování a analyzován

V dnešním a zároveň posledním díle rozeberu část sóla nedávno tragicky zesnulého saxofonisty Boba Berga ze skladby Sonnyho Rollinse, No Moe. Toto "rhythm changes" můžete najít na albu Bob Berga - Enter The Spirit z roku 1993. Dále na tomto albu hrají: na klavír Chick Corea, David Kikoski, Jim Beard, na kontrabas James Genus a na bicí Dennis Chambers.

Podrobně jsme se formou rhythm-changes zabývali v jednom z předešlých workshopů (článek můžete najít také na internetu na adrese http://clanky.muzikus.cz/clanek.php?id=1777). V dnešním rozboru se opět zaměřím jen na harmonická vybočení a jejich vysvětlení.

 

Forma A:

break - 3. takt: použití Fm7 vycházející z Dm7/5b

5. takt: A7alt (Bbmmaj7) vedoucí do Fmaj7 (6. takt)

11. - 12. takt: Cmaj7 - Eb7 - Ab7 - Db7 (G7alt)

13. takt: alterování C7 na C7/9b (Fmmaj7/13b - f moll harmonická)

bridge:

17. - 18. takt: alterování E7 na E7/9b/9#

24. takt: použití Fmmaj7 vedoucí do Cmaj7

Forma A:

26. - 27. takt: použití G7alt (Abmmaj7) s průchodnými tóny na lehkou dobu.

Psáno pro časopis Muzikus