Tvorba moderního jazzu VI

V tomto díle, který je zároveň posledním, rozebereme skladby modální. Jsou to skladby, kde jeden akord zní více taktů (např. So What - Miles Davis, Impressions - John Coltrane) - 16 taktů Dm7, 8 taktů Ebm7, 8 taktů Dm7. A právě zde je potřeba improvizovat nejen striktně v dané harmonii, ale různě ji obohacovat. Všechny příklady zde uvedené jsou postavené do Dm7.
Příklady:
tonální systém vycházející z dórské stupnicepentatoniky postavené na Dm7 a příklady jejich použitípoužití pentatonik postavených na Dm-maj7 (melodická moll)hraní "OUT" použitím alterované dominanty do Dm7: A7alt (Bbm-maj7) a pentatoniky postavené na A7altrozkládání dvou kvintakordů F a G vycházející z Dm7, G a A vycházející z Dm-maj7použití mollového jádra ( Em7/5b- A7alt ) vedoucí do Dm7použití Coltraneova cyklu Em7/5b- F7 - Bbmaj7 - C#7 - F#maj7 - A7/9# - Dm7

2.