Tvorba moderního jazzu IX - Stahování a analyzování III
V dnešním díle rozeberu část sóla Michaela Breckera ze skladby Suspone, což je forma rhythm changes (podrobně jsme se tím zabývali v jednom z předešlých dílů). Pro ty, kteří by snad Michaela Breckera neznali, připomenu, že už od sedmdesátých let je to jeden z nejlepších saxofonistů. Patří k postcoltraneovské generaci a stejně jako Coltrane staví na bebopovém základu, bohatě alteruje akordy a používá pentatoniky. Občas také hraje akord před jeho zazněním, což je logické vybočení a návrat do harmonie.
forma A:
3. takt: sestup Em7 - D#m7 - Dm7
4. takt: tritónová substituce Db7 - G7alt
7. takt: alterace A7 na A7alt, pokračující až do 8. taktu
8. takt: od třetí doby alterování G7 a přetažení do 9. taktu
11.-12. takt: G7alt s průchodnými tóny hranými na druhou osminu
13. takt: tritónová substituce F#7/C7alt
15. takt: G7alt s dalšími průchody
bridge:
18. takt: hraní A7alt už na E7
20. takt: tritónová substituce Eb7 - A7alt
21. takt: D7m9b
22. takt: třetí doba - hraní předem G7alt pokračující až do 24. taktu
forma A:
30. takt - 32. takt: postupné použití sledu dominant B7m9b (zmenšená stupnice), E7 A7m9b (31. takt) a D7 G7alt