Muzika 2002
Dotazů, jestli bude výstava, jsme dostali nespočet. Pravdou je, že zpočátku jsme blufovali jako protřelí pokeroví hráči. Ale čím více bylo rozdáno karet, tím bylo jasnější, že můžeme odpovědět: Bude! A bude stejná jako jiné roky. Jen posunutá o kousek vedle. Stálo nás to hodně úsilí a práce, ale také jsme měli štěstí. Myslím, že hodně štěstí. Také počasí bylo hodné a během výstavy se na nás nejednou bylo podívat sluníčko. Déšť se nám vyhýbal. Asi proto, že to už snad stačilo. K následující fotoreportáži by se určitě hodil zvukový záznam "hudebního" hukotu v hale, ale snad obrázky budou stačit.
Několik dní poté, co voda už z větší části opadla, jsem přišel na Křižíkovu fontánu. Když jsme stáli se správcem vedle velínu nad fontánou, tak se na mne podíval a povídá: "Tak tam, kde stojíš, by ti voda sahala ještě po pás!" Podíval jsem se dolů, ale stejně jsem si to neuměl představit. Vedle na zemi se vyhřívaly na sluníčku zesilovače a mixpulty prostříkané tlakovou vodou. Spodní řada oken v pavilonech byla vytlučena, když se spodní část Výstaviště zalévala vodou, dřevěná podlaha pavilónů zcela zničena a vše bylo pokryto vrstvou tlejícího bahna. Tak takhle nějak pro nás začal úkol, jehož řešení se ze začátku zdálo hodně vzdálené realitě.
A už to šlo ráz na ráz. Kam přesuneme výstavu, když pavilony jsou do termínu Muziky neopravitelné. Bylo veliké štěstí, že pravé křídlo Průmyslového paláce bylo volné. Střední hala i levé křídlo už byly obsazeny dvěma výstavami z úplně jiných oborů - klenoty a oblečení. Pravé křídlo je naštěstí natolik velké, že po přistavení mobilní haly dokázalo pojmout výstavu prakticky v nezmenšeném rozsahu. Nyní bylo jasné, že pokud se nám povede najít místo pro scény, tak výstava bude v pohodě. Při hledání řešení, jak je rozmístit, jsme chodili okolo Průmyslového paláce jak kolem horké kaše. Nakonec to dopadlo tak, že se na hlavní přístupové scéně střídaly dvě veliké scény. Další pódium našlo svoje útočiště na tanečním parketu u Stromovky. Hned naproti u sportovní haly jsme ještě vmáčli taneční stan spředními českými DJs. Víc se již opravdu do okolí nevešlo. Uvnitř zůstala scéna Podkova a za Průmyslovým palácem jsme postavili seminární stan, protože i seminární místnost nám vzala voda.
I když většina věcí okolo výstavy byla připravena, tak jejich přepracování bylo složité a náročné, nehledě na nové dispozice a podmínky. Asi třicet kapel se muselo odvolat, protože ubyla jedna ze scén. Není se tedy co divit, že jsme s napětím očekávali čtvrteční ráno, protože jsme vůbec nevěděli, co nás čeká. Výsledek byl příjemný a docela překvapivý. Tím, že se výstava ocitla na hromadě v jedné hale, nastal efekt, který je známý z koncertů. Lepší přeplněný klub než poloprázdná sportovní hala. A tak v sobotu jako obvykle nebylo mezi stánky moc k hnutí. Nakonec se potvrdily i naše obavy a kakofonie kytar, bubnů, harmonik, trubek, houslí apod. překračovala stále více únosnou hranici, kterou se neustále snažil držet na uzdě s měřákem pobíhající Mojmír Mohapl. Argument - tohle k muzice patří, se už nezdál tak silný v kramflecích.
I přesto však Muzika 2002 plnila svůj základní úkol. Z Průmyslového paláce se na čtyři dny stal rázem jeden obrovský obchodní dům vyhrazený jen pro muzikanty, s tím rozdílem, že mnozí prodejci vám nejen nezakazovali, ale přímo nutili, abyste si nástroje osahali. A pakliže jste si je nemohli přímo koupit, určitě šlo si je objednat a později vyzvednout. Bez ohledu na to, na co hrajete (tedy pokud nejde o nějakou opravdovou výstřednost) nebo se hrát chystáte, mohli jste prakticky beze zbytků zmapovat český trh ve své oblasti. Navíc se vedle klasických provařených značek často objevovali i stále dravější a sebevědomější čeští, moravští a slovenští výrobci. Mezi nástroji nebyla nouze ani o raritky, jakými jsou více(než šesti)strunné baskytary, kytary a "elektrifikované" klasické nástroje. Kromě nástrojů samotných zde byly k sehnání téměř veškeré odborné publikace, které s hudbou nějak souvisejí. Pakliže jste se rozhodovali, že se začnete plně věnovat studiu, byla návštěva Muziky ten nejvhodnější okamžik, protože na takovou koncentraci odborného tisku v knihkupectvích nenarazíte.
Ke studiu vás také mohly motivovat semináře a prezentace nové techniky, které probíhaly ve stanu za Průmyslovým palácem.
Paralelně s výstavou probíhal také open air minifestival více než sedmdesáti kapel na třech nezávislých scénách. Přemístění výstavy a hlavně scén pocítili i obyvatelé v okolí Výstaviště. A tak nás neminula návštěva policie, kterou vyslali občané z okolí. Naštěstí projevili vzhledem k situaci pochopení a naše dohoda s policií zněla: Udržet vše pod kontrolou. Povedlo se a v neděli odpoledne se mohlo bourat, jak bylo v plánu. I na druhých dvou výstavách se divili, jak vypadá náš doprovodný program. A ani se jim nedivím, když se třesou okenní tabule a máte pocit, že bydlíte nad válcovnou plechu. Pokud byl někdo příliš unavený z obíhání výstavy, mohl se na chvíli vydýchat na čerstvém vzduchu a popít pivko, dát si buřta... Určitě znáte muzikantskou hlášku: Pivo párek, to je dárek.
A že to nemusel být špatný mejdan, ukazuje následující fotoreportáž.
Vystavovatelé
Jestliže jste na Muzice nestihli zaregistrovat všechny výrobce nebo byste se o jejich působení chtěli dozvědět víc, prohlédněte si tuto tabulku.
Najdete v ní abecední seznam vystavovatelů, jejich www adresu, e-mail, na kterém budou připraveni na vaše případné dotazy, a pár novinek, které chtěli prezentovat.
Akord Kvint s.r.o.
Akordeon Servis
Alexim, s.r.o.
Lee Hooker Telecaster, EBS Fafner, NS design - elektrické housle
Amati-Denak s.r.o.
alt saxofon AAS 63SL-0, pozoun ASL 661J-0, klarinet ACL 512-0
Ars Music s.r.o.
Ateliér saldo
Audio Zeman
line-array Dynacord Cobra System, P. A. System Electro-Voice Eliminator i, subwoofer Dynacord SUB 800 A
Audiopolis spol. s r.o.
www.audiopolis.cz, www.guitarpolis.cz
Tascam Pocket Studio 5, lampový preamp Aphex 207, Digi 002
Balbex
Floppy Sticks FS5 (bambusové špejlové paličky), Economy set (ekonomická balení), www.drumsticks.cz
- internetový obchod
Big Beng!
od května 2002 plnobarevný, křídový papír, periodicita 3 týdny
Bohemia Piano
digitální piáno BDP-100
CurePink Distribuce s.r.o.
katalog DVD, generální katalog 40 000 CD titulů, 5x ročně zdarma obrazový katalog
České hudební nástroje
Miyazawa - mistrovské příčné flétny, Trevor J. James - studentské příčné flétny Privilege, R. Fiedler - mistrovské a orchestrální kontrabasy
Český rozhlas 3 - Vltava
pořad Čajovna (všední dny 19-20h), online vysílání na internetu (viz www)
David Kuba
NewMus 5.5, MIDI Light MDL 38, skladby ve formátu mid
Disk Multimedia
Audiotrak Inca 88, Ro/de NT4 stereo mikrofon, Midiman Sonic
Editio Bärenreiter Praha s.r.o.
V.Hora - klíč k improvizaci na basovou kytaru, S. Kosarová - skladby pro kytaru, Š. Urban - Přípravná škola hry na kytar
Elpro Delicia a.s.
elektrofonická kytara LP I, akordeon Chorál 24 s vestavěným mikrofonem, Delicia Bass 4 NT - basová kytara
Fast, spol. s r.o.
Casio PS-20
Focus-H s.r.o.
Red Special Bass, Telecaster - průběžný krk, el. housle
František Hönig
Giant Step, Latino Congo, Art Alchemy Cymbal Set
George Dennis
kytarový reprobox Leslie, 80W kombo Vintage , 80W hlava Vintage + 412A
Harmony Music
zahájení distribuce Carvin, reproduktory a zvukovody P.Audio, řada reproboxů a malých mixpultů Phonic
HDT Impex s. r. o.
DJ Mixpult Omnitronic CM-860, kontrolér pro reflektory Eurolite DTB-403, Plastový 150W reprobox Omnitronic KPA-210
Houdek - Hudební nástroje
série Ampeg Porta Bass, kytarová komba Crate GTX a VFX, master keyboardy Evolution
iMedia Publishing s.r.o.
Xmag, Živel, Ultramix
Inton spol. s r.o.
Alesis Andromeda, Alesis Adat HD24, JBL Sound Factor SF 25
Jiří Mázl
sedmistrunná španělská akustická kytara, sedmistrunná elektrická kytara Strat, akustická baskytara
K & K
nový prvek v designu K & K, osmistrunná baskytara, elektrický kontrabas
K-Audio Impex
24stopý nahrávací systém Roland VS2480CD, kytarové kombo Roland Cube 30, Clavia - Nord Electro sampler legendárních vintage kláves
Koberle-Stehno
sedmistrunná basová kytara
Lídl Music
Technics KN 7000, kytarový multiefekt Zoom 707 II, nová řada činelů Zildjian
Mach One
Master Sound - Stanislav Zhejbal
kytarové a basové reproboxy, komba
Maxi Store
gramofon Numark TTX-1, Pioneer CDJ-1000, zvukový procesor DBX Drive Rack PA
Mediaport Pro s.r.o.
Cubase SX, Pro Tools|HD, Digi 002
MediaTech spol. s r.o.
Yamaha 02R96, AKG C 451 B, T. C. Electronic M300
MS Stativ systém
stojany pro hudební nástroje a příslušenství na principu stavebnicového systému
Music Store
Music Trade
MusicData
mikrofon Audix D6, JB Lightning VS7, nová řada P. A. systémů HK Audio Linear 3
Muzikus, Harmonie, &musiQ
PA Sound
reprobox RH12/2/300P, digitální zvukový procesor DSP-2000, řada zesilovačů RH (800, 1200, 1800)
Panter s.r.o.
Sennheiser e865 (Sting signature microphone), 4kanálový zesilovač Sennheiser EMP 2015, CD rekordér/player Marantz Professional Superscope PSD 300
Panton International s. r. o.
Jiří Kochler - Co Čech to kytarista, Monika a Hans-Gnter Heumannovi: Lexikon hudby pro děti, P. Eben, O. F. Korte, V. Kalabis: Tři starozákonní fresky
Pellwood
činely Istanbul Mehmet
Pixel
Poslechové studio Morfeus
CD - Without Words, The Spirit of the Flute
Prodance
Procházka
jazz kytara L5, elektrický kontrabas, elektrické kytary model Smith
Praha Music Center
kabelový bezdrátový monitorový systém Shure PSM 200, digitální kytarový procesor s HD rekordérem DigiTech GNX3, kytarový zesilovač Marshall 2203 Master Volume řady JCM 800
Radim Novozámský - Music Park
Micro Korg - analogový syntezátor
Report Music & Style
nová verze www stránek, každé druhé číslo CD příloha, možnost vyrobit reklamní CD (pro klienty)
Secy MusicAll
nahrávání pořadů pro školy, Travestie Kabaret Praha
SOU HN Luby u Chebu
Strunal
nová řada houslí (povrchová úprava - lihový lak), akustické kytary
Světlo
časopis Světlo - informace z praxe světelné techniky a využití světla
Šiba s.r.o.
Tutter - Hudební nástroje
Václav Kunt - Music Electronic Service
GEM Promega 3, GEM Genesys, LEM Pegasus
Wingra s.r.o.