Dopis ze SAE 3
Tyden cislo 13 a 14 zacal uplne z jineho soudku a tento soudek obsahoval hudebni teorii, noty, stupnice, akordy a vse, co se toho tyka - ladeni jednotlivych nastroju. To nejpodstatnejsi, co se zde po nas vyzaduje, je cist plynule noty a rozeznat a pojmenovat jen podle poslechu stupnice, akordy a harmonie. Ted asi ptate, proc by zvukar mel tohle vsechno znat a poznat. Prvni vec je, ze se stale se snizujici kvalitou interpretu by mel zvukar umet poopravit nedostatky treba v ladeni zpevu behem nekolika minut a ne zkouset system pokus omyl (na to je cas zde ve studiich dost drahy) a druha vec, ktera pro mne byla prekvapenim, ale jak jsem byl informovan, je to zde bezne, zvukar, ktery je najmut napriklad pro turne skupiny, kterou nikdy predtim nemel moznost zvucit a nezna podrobne jeji repertoar, dostane notovy part a musi byt schopen se orientovat v notach uz jen pro to, aby vedel, ktery nastroj muze zamutovat, anebo ktery zrovna zahraje solo. Musel jsem uznat, ze je to prakticke. Tyden 15 byl nejzassi termin pro odevzdani dvou predeslych praktickych ukolu 8 Track Log Book a Digital Editing Essay, o kterych jsem se zminil posledne, jeste bych chtel doplnit, ze pro Digital Editing Essay jsou zde dve pracovni stanice Pro Tools 5.1.1LE na Apple G 3. Na mou otazku, proc SAE pouziva Pro Tools vezi 5.1, kdyz uz je na trhu veze 6, nasledovala odpoved, ze v profesionalnim svete si nemuzete dovolit nainstalovat a pouzivat novou verzi programu drive nez rok po uvedeni, protoze ma jeste spoustu nedostatku - celkem zajimavy, ale pravdivy nazor. Dale jsme take zacali pronikat do historie MIDI sveta, rozdil mezi MIDI zpravami, MIDI protokol, zapojeni MIDI pristroju a dale byl zadan dalsi prakticky ukol, ktery spociva v praci s Cubase, ale o tom podrobneji az v dalsim emailu ze SAE.
Zatim se mejte.