Dámská jízda
Někdo má prostě radši zasněné blondýnky, jiný zas tajuplné brunety či tizianovské rusovlásky. Tak už to prostě se vkusem chodí. A ne jinak je to i se vkusem hudebním. A je tudíž příjemné, že hned několik dam nejrůznějšího založení a hudebního výrazu obohatilo v poslední době hudební trh svými novinkami. Je libo posmutnělý francouzský šanson v moderním kabátě? - Pak je tu Patricia Kaas se svým převážně anglicky zpívaným albem Piano Bar, na kterém ovšem zazní v jejím rodném jazyce třeba i slavný evergreen Un Homme Et Une Femme. Ve Francii už má Patricia Kaas úspěšnou patnáctiletou kariéru, u nás patří ke jménům novějším. Neexperimentuje, jenom omamnou atmosféru francouzského šansonu obléká do zvuku roku 2002. Vítanou společnicí pro chvíle melancholie je půvabná dvaadvacetiletá brooklyňanka Norah Jones, která právě debutovala svým snivým albem Come Away With Me. Folkově laděná deska s mírným jazzovým přídechem představuje tuhle zpěvačku a klavíristku jako určitou následovnici raných let Suzanne Vegy.
"Pophvězda bez pozlátka", tak by se dalo překřtít dvojalbum MTV Unplugged, na kterém zpívá a vypráví ve velmi bezprostřední atmosféře hitparádová Lauryn Hill. "Kayah "Yakayakayah?" - na tuhle otázku odpovídá svým stejnojmenným albem polská zpěvačka Kayah, která s nemalým evropským úspěchem mísí world music s jazzem a soudobou elektronikou. Tuzemský posluchač se s ní setkal už na posledním albu Věry Bílé Rovava, kde se spolu s frontmanem Gipsy Kings podílela na britském singlovém hitu Amen.
Nálepku kvalitní world music si bezesporu zaslouží i novinka Black Ivory Soul černé Afričanky Angélique Kidjo. Rodačka z afrického Beninu, žijící na severu Brazílie, mísí na svém sedmém albu se stingovskou dovedností vlivy své domoviny s latinsko-americkou hudbou.