Yllas

Milá redakce,

 

tento náš dopis se Vám nebude líbit, ale musíme, ač neradi, poslat stížnost na strýčka Yllase pro jeho naprosto nevhodné, až zločinné, jednání, kterého se dopustil na našem koncertu. Nejen že nás oba dva slovně napadal, a to výrazy, které ve většině případů si nedovolíme ani šeptat, natož psát, ale snažil se nám i poškodit i zařízení. Prosím o zjednání nápravy,

 

Váš Tomáš K

 

Vážený Tomáši K,

 

rádi bychom vaší žádosti vyhověli, ale přesto že strýc Yllas je jaksi bytostně i existenčně spjat s naší redakcí, není v našich silách ani možnostech jej jakkoliv umravňovat, a to z mnoha důvodů, z nichž pro vaši informaci pár uvádíme:

- Strýček Yllas nepobírá žádnou mzdu, takže jej není možné donutit k čemukoliv jejím snížením, případně jejím naprostým odebráním.

- Nemá pracovní smlouvu, takže ani vyhazov se mu dát nedá.

- Zjevuje se, kdy a kde se mu zlíbí.

 

Nicméně Vaši stížnost strýčkovi proto dáváme k vyřízení.

 

Milý Tomáši K.,

 

ve své stížnosti ses nezmínil, že jsem se pokusil překousat kabely od vašeho mixu ke zpěvovce a nacpat ti celý svazek jacků do krku, což se mi želbohu nepodařilo. Navíc jsem musel pustit draze zaplacenou a přítulnou opičku, neb jsem vaší hrůznou produkcí zcela vystřízlivěl, a to se nestává tak často. Nemám nic proti hraní na playback nebo halfplayback, ale pokud si frontman jako ty nevypne mikrofon a do plného playbacku zní jeho vytí o čtvrt a půl tónu pozdě, pak mám velkou práci se udržet. Nota bene, když tvůj solák ani nepředstírá, že hraje to staccato, co zní z beden. Váš sound opravdu nevylepší banda polonahých fanynek ječících úplně jinou skladbu, než kterou hrajete. Možná ti to prochází, protože nápaditost vašich skladeb je asi stejná jako změna zvuku běžícího traktoru. A to ten traktor urážím. Věz, milý Tomáši K., že si najdu čas a budu dostatečně vybaven na tvůj další koncert, abych tvé řádění opět překazil. Ne kvůli tomu, že z playbacku hraješ originál a vydáváš ho za svůj, což je samozřejmě také podlé, ale hlavně proto, že se do něj ani netrefíš. Správné používání loopů, samplerů a jiných parádiček je stejně náročné jako ovládat další nástroj a Ty, bez jakéhokoliv prominutí, neumíš ovládat ani ten svůj, natož ještě další. Tak sestup z výšin. Ano, dobrá muzika se dá hrát i ve dvou, dokonce je běžné a mnohdy i správné použít technické efekty a nikoho za to nebudu pranýřovat, pokud to nepřeroste určité etické hranice, ale stejně jako všude, je potřeba napřed umět. Nadání ani penězi ani vybavením um nenahradíš. Mimochodem tvé vystoupení nebyl „koncert“, ale vesnická tancovačka.

 

Tvůj strýček Yllas

Psáno pro časopis Muzikus